رئيس اداره اوقاف و امورخيريه شهرستان لاهيجان گفت: مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) در قالب طرح بصیرت عاشورایی در 52 بقعه دو شهرستان برگزار می‌شود .

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام والمسلمين ميرحسينی اشکوری، با اشاره به اینکه مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) توسط اوقاف در قالب طرح بصیرت عاشورایی در 52 بقعه متبرکه شهرستان برگزار می‌شود اظهار کرد: 4 مبلغ اعزامی از قم برای سخنرانی و بیش از 50 مبلغ بومی در ایام محرم وظيفه تبليغ و ترويج واقعه عاشورا و ارتقاء بصيرت عاشورايي را در بين عزاداران بر عهده دارند .

وی با بیان اینکه مبلغ‌های دعوت شده به بقاع متبرکه دو شهرستان لاهيجان و سياهكل اعزام می‌شوند ، افزود: تبیین قیام امام حسین(ع) ، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی در خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های روحانیون و مبلغين در دهه نخست محرم است .

رئيس اداره اوقاف و امورخيريه شهرستان لاهيجان و سياهكل با اشاره به اینکه برنامه عزاداری «احلا من العسل» ویژه نوجوانان عاشورائي در 3 بقعه متبرکه آقا سید محمد یمنی لاهیجان، برفجان سیاهکل و آقا سیدحسن رودبنه و با کمک آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی با مشارکت سپاه پاسداران همزمان با بقعه متبرکه چهارپادشاهان لاهیجان و بقعه متبرکه برفجان سیاهکل در ورزشگاه شهدای لاهیجان در اولين جمعه از ماه محرم برگزار شد .

وی  با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌هایی نیز به مناسبت روز عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه و در جوار حرم امامزادگان برگزار خواهد شد افزود: احیاگر اصلی دین اسلام وجود مبارک حضرت امام حسین(ع) است و همه مسلمانان جهان اعم از اهل تسنن و‌ تشییع مدیون اين واقعه عظيم هستند