مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: ائمه جمعه در احیای سنت حسنه وقف نقش موثری ایفا کرده اند.

به گزارش ندای گیلان، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در محل این شورا در رشت گفت: نگاه ما به جایگاه ائمه جمعه اعتقادی است.

 وی با تاکید برلزوم تعامل با ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه همواره مبلغ و حامی سنت حسنه وقف بوده اند.
علیزاده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نهادی ارزشی و انقلابی توصیف و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در احیای سنت حسنه وقف نقش موثری ایفا کرده اند.
 وی با بیان اینکه از پیروزی انقلاب تا سال 90، 184 وقف در گیلان داشتیم، اعلام کرد: از سال 90 تاکنون به برکت استفاده از ظرفیت اقشار مختلف به ویژه ائمه جمعه در تبلیغ وقف، 210 وقف جدید در گیلان ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ، یکی از مهمترین کارکردهای ائمه جمعه درحوزه وقف را اعتماد سازی به کارگزاران وقف دانست و گفت: اگر مردم توسط معتمدین منطقه که ائمه جمعه مهمترین این معتمدین هستند مطمئن شوند درآمد وقف طبق نیات واقف هزینه می‌شود به وقف رغبت بیشتری نشان می‌دهند.
وی اظهار داشت: بر همین اساس اوقاف گیلان طرح راه اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه را دنبال نموده و تاکنون در برخی دفاتر ائمه جمعه، مرکز مشاوره وقف راه اندازی شده است.
علیزاده اذعان کرد: ائمه جمعه به نیاز هر شهرستان واقف هستند و در صورت مراجعه واقفان به شکل مطلوب تری قادر به راهنمایی و جهت دهی به نیات واقفان هستند.
 مدیرکل اوقاف گیلان پیشنهاد کرد تفاهنامه‌ای بین اوقاف استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در خصوص افزایش همکاری های برای تبلیغ وقف منعقد شود.
در ادامه این نشست حجت الاسلام عادلی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز با اعلام امادگی در خصوص گسترش همکاری با اوقاف و امور خیریه استان گفت: همه خادم نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید برای پیشبرد اهداف متعالی این نظام هم افزایی و همکاری داشته باشیم.
 وی تاکید کرد: افتخار موفقیت یک فرد و مجموعه در نظام جمهوری ایران متعلق به همه افراد جامعه است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، نماز جمعه را تریبون نظام دانست و گفت: یکی از اثرگذارترین و مهمترین کانون های تبلیغات در کشور همین نماز جمعه ها هستند.