سردار سلامی با بیان اینکه کشورهای استکباری بشدت از کوچک شدن کشورهای منطقه و استقلال قومیت های مختلف حمایت می کنند گفت: جمهوری اسلامی با قدرت مقابل این سیاست ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان،سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم کرمانشاه اظهار کرد: سیاست امروز دنیای استکبار تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است.
وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای استکباری بشدت از کوچک شدن کشورهای منطقه و استقلال قومیت های مختلف حمایت می کنند تا برای ادامه حیات به آنان متکی و وابسته باشند، گفت: این موضوع بسیار خطرناک است و جمهوری اسلامی با قدرت مقابل این سیاست ایستادگی خواهد کرد.
سرتیپ پاسدار سلامی ادامه داد: آمریکا در دنیای کنونی نقشی بسیار ضعیف و حاشیه ای در تحولات منطقه دارد که تعیین کننده نیست و این حاکی از ناتوانی و ضعف آن هاست، ضعفی که در یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و … مشاهده شد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران به زوال آمریکا طی سال های اخیر اشاره و با بیان اینکه این کشور دیگر سیمای یک قدرت جهانی همچون دهه های گذشته را ندارد، افزود: با نگاهی به سخنان اخیر رئیس جمهوری این کشور می توان اعتراف به شکست را در سخنانش مشاهده کرد.
وی خاطرنشان کرد: سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا نشانگر ظهور یک قدرت جدید در جهان کنونی بود که برای مسلمانان دنیا تکیه گاهی امن و قابل اعتماد به شمار می رود و آن قدرت بزرگ نامش ایران است.
سردار سلامی گفت: امروز هرچه ایران به قدرتی قابل اعتماد در دنیا تبدیل می شود در مقابل آمریکایی ها روز به روز غیرقابل اعتمادتر شده و عملا اعتبار خود را از دست داده اند.
وی تصریح کرد: رفتارهای چند سال اخیر سران آمریکا که در دوران ریاست جمهوری جدید آن ها به اوج رسیده باعث شده که دیگر هیچ کشوری روی قول و قرار آن ها حساب نکند.
این مقام ارشد نظامی در ادامه به تلاش های آمریکا و استکبار طی 40 سال اخیر برای ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آن ها در این همه سال تمام ظرفیت و توان و امکانات خود را به کار گرفتند تا انقلاب ما را شکست دهند اما هربار شکست خورده تر از قبل میدان را ترک کردند.
سردار سلامی یادآور شد: استکبار از اینکه ایران اسلامی با الگوی ولایت فقیه و با پیام عدالت، آزادی و برابری، کرامت، شرافت، استقلال و اخلاق مداری برنامه های خود را مقتدرانه پیش می برد بسیار نگران و مضطرب است.
وی با یادیاوری اینکه نگرانی آمریکا و استکبار از پیشرفت های خیره کننده ایران در این مدت با وجود تمامی تهدیدها و تحریم ها، جدی است، اظهار داشت: شکست های پیاپی آن ها و نتایج خفت باری که کسب کرده اند باعث کینه و عصبانیتشان شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به سخن 40 سال پیش امام راحل که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اشاره و تاکید کرد: آن شعار معنادار امروز به واقعیت تبدیل شده و برای جهانیان به اثبات رسیده است.
سردار سلامی، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی و رشادت های شهدای این آب و خاک دانست و گفت: بدون مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت نمی توان با قدرت های جهانی مقابله کرد.
وی گفت: برای ملتی که روحیه ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در آن موج می زند شکست بی معناست و روز به روز نیز با همین تفکر شهادت طلبی بر قدرتش افزوده می شود.