مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت: حدود ۲۰ دستگاه سنگین و کندرو برای مقابله با بحران احتمالی آماده سازی و تجهیزات جانبی نظیر یخ‌زدا، شن و نمک‌هایی که برای رفع یخ‌زدگی معابر، آماده شده است.

به گزارش ندای گیلان،مانور ستاد جلوگیری از بحران سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت برای آمادگی و مقابله با بحران‌های باران، برف و یخبندان در فصل سرما برگزار شد.

هر ساله با فرارسیدن فصل سرما ستاد بحران شهرداری با همکاری سازمان‌های مربوطه به ریاست شهردار برای پوشش، آمادگی و مقابله با بحران‌های احتمالی تشکیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی گفت: در این ستاد کلیه دستگاه‌ها از نظر فنی و میزان سوخت لازم مورد برررسی قرار می‌گیرند و به عبارتی اُوِرحال می شوند تا در روزهای سرد فصل سال در هنگام بروز برف، سیلآب و آب گرفتگی معابربتوانند خدمات رسانی کنند.

عاطفه رمضان نیای چیرانی گفت: حدود ۲۰ دستگاه سنگین و کندرو برای مقابله با بحران احتمالی آماده سازی و تجهیزات جانبی نظیر یخ زدا، شن و نمک‌هایی که برای رفع یخ‌زدگی معابر، تهیه شده است.

وی ادامه داد: امروز با کاروانی که تجهیز کردیم مانوری را در مسیر رینگ دور شهر در پیش داریم؛ مسیر کمربندی دورشهر که سطح سرویس آن هم برای داخل شهر است و هم به نوعی کمربندی بین راهی برای اتصال شهرستان‌ها و بحران‌های احتمالی در شهرهای همجوار است که باید توسط شهرداری پوشش داده شود.

وی‌ در خصوص انتظار ستاد بحران از شهروندان در روزهای بحران گفت: شهروندان باید در زمینه اطلاع‌رسانی به ستاد بحران کمک کنند؛ چون ممکن است بحران در ساعاتی از شبانه روز باشد که بعضاً از دید همکاران ما و مکان‌هایی که اکیپ بحران مستقر هستند مخفی بماند. نقش شهروند گزارشگر بسیار مهم است، زیرا با توجه به شناخت‌شان نسبت به محله بهترین افرادی هستند که می‌توانند گزارش درست و دقیق از شرایط ارائه دهند.