فرمانده انتظامی گیلان گفت: طرح «پیشگامان» با موضوع پیشگیری از سرقت‌ و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در استان آغاز شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار عزیزالله ملکی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در گیلان خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۵۰۰ نیروی پلیس در قالب ۲۶۳ گشت خودرویی و موتوری در اجرای این طرح به منظور پیشگیری و مقابله با جرایم به ویژه سرقت و همچنین پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعیین جغرافیای دقیق جرایم نشان می‌دهد که در کانون‌های جرم، مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار مستمر ‌مترصد ارتکاب جرم هستند، بیان کرد: اجرای این گونه طرح‌ها در راستای هشدار و آگاهی بخشی به مردم ضروری است و با اجرای ‌اقدامات مؤثر و همچنین اجرای طرح‌های پیشگیری با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، بسیج و گشت رضویون با نگاه محله محور می‌توان فرصت‌های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و از رفتارهای مجرمانه آنان ‌جلوگیری به عمل آورد.

این مقام ارشد انتظامی گیلان ضمن تقدیر از همکاری خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرایم بر تقویت و ارتقا نظم و امنیت در جامعه تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مواجهه با سرقت، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و همکاری لازم را برای شناسایی و دستگیری سارقان با ‌خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان داشته باشند. ‌