مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با متخلفان عرضه پوشاک مدارس و نوشت افزار برخورد می‌شود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد: طرح نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس با همکاری دستگاه‌های مرتبط از امروز به مدت ۲۸ روز اجرا می‌شود.

تیمور پورحیدری گفت: در این طرح بر قیمت پوشاک، کیف و کفش و نوشت افزار و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار تا ۱۵ مهر ادامه دارد افزود: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، نوشت افزار، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و همچنین نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه‌ها بر اخذ شهریه است.

در این طرح نظارتی به صورت تخصصی کارشناسان تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه مرتبط صنفی با این اداره کل همکاری می‌کنند.

وی برخورد با عرضه کنندگان کالای تقلبی و قاچاق را در اولویت دانست و تاکید کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحد‌های تولیدی و واردکنندگان نوشت افزار در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام به شدت در دستور کار است.

مدیر کل صمت گیلان همچنین خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتور‌ها از مهمترین اولویت‌های اجرای این طرح است که در صورت مشاهده تخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

سامانه پاسخگویی ۱۲۴ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.