معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری برنامه های متنوع در هفته جوان امسال در گیلان خبر داد و گفت :این برنامه ها از ۳۰ بهمن آغاز و تا ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فیروز عزت دوست صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری استانی جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» در هفته جوان اظهار داشت: به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتر (۱۸ تا ۳۵ سال) با اهداف مهم و متعالی، جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» در روز جوان مصادف با ۱۱ شعبان، سالروز تولد حضرت علی اکبر (ع) بر اساس آیین نامه مصوب در سی و پنجمین شورای عالی جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: در سالجاری نیز این جشنواره با شعار «جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت» در سطح استانی و با همکاری نهادها و دستگاه‌های استانی برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهداف جشنواره مذکور اظهار داشت: زمینه‌سازی برای بروز ایمان، ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان، ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و حمایت از فعالیت‌های هویت آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار در تمامی زمینه‌های فرهنگی علمی، اجتماعی و اقتصادی از طریق حمایت مادی و معنوی، شناسایی جوانان مستعد و توانمند و برنامه ریزی مناسب برای سازماندهی آنان، ارزش نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان در تمامی عرصه‌ها از اهداف جشنواره است.

عزت دوست همچنین در خصوص محورها و موضوعات تخصصی جشنواره گفت: ۴ محور فرهنگی علمی، اجتماعی و اقتصادی و ۱۰ موضوع تخصصی برگرفته از این محورها، از جمله محورها و موضوعات جشنواره جوانان برتر ایران زمین است.

وی موضوعات تخصصی جشنواره و عرصه‌های آنان را نام برد و اضافه کرد: قرآن و خادم اهل بیت، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگر فعال رسانه و فضای مجازی، کارآفرینی، دانش‌بنیان، ورزش، فعال اجتماعی و فعال جهادی از جمله موضوعات تخصصی جشنواره هستند.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه گفت: جشنواره دارای یک دبیرخانه دائمی کشوری به ریاست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است که وظیفه بررسی و تایید نهایی برگزیدگان جشنواره، انجام هماهنگی‌های لازم و نظارت بر حسن اجرای جشنواره را بر عهده دارد.

وی افزود: دستگاه‌های محوری و همکار عهده دار انتخاب اولیه جوانان برتر در موضوعات جشنواره شامل ورزش و جوانان، استانداری، کمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی، هلال‌احمر، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان بسیج مستضعفین، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه گیلان، وزارت بهداشت و علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سراج در موضوعات مختلف می‌باشند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان همچنین از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته جوان امسال در گیلان خبر داد و گفت: در این هفته با اجرای برنامه‌های متنوع در سه محور ارائه خدمت به جوانان، آشنایی جوانان با هویت انقلاب اسلامی و آشنایی آحاد جامعه با نقش جوانان در راستای ارتقای نشاط و هویت آفرینی برای جوانان اقدام می‌شود.

عزت دوست عنوان کرد: برنامه‌های تجلیل از جوانان برتر شهرستان، فعالیت‌های تبلیغاتی به منظور ابلاغ اهمیت موضوع جوان و چالش‌های حوزه جوانی و حضور و نقش جوانان در انتخابات و آینده ایران، برگزاری نشست‌های گفتگوی جوانان و پاتوق‌های فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جوانان، برگزاری نشست‌های هم اندیشی جوانان با مسوولین اجرایی شهرستان، برگزاری برنامه‌های حوزه محیط زیست، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی و بازی‌های محلی، کتابخوانی، مشاعره و…، دیدار جوانان با خانواده معظم شهدا، برگزاری برنامه‌های پیاده روی و کوهنوردی، غبار روبی مزار پاک شهدای شهرستان توسط جوانان، استفاده جوانان به صورت رایگان یا نیم بهاء از کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و…، بازدید جوانان از پارک‌های علمی و فناوری و آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری نمایشگاههای دستاوردها علمی، فناوری، فرهنگی و…، برگزاری محافل قرآنی (انس با قرآن) ویژه جوانان و انجام فعالیت‌های گوناگون توسط جوانان از جمله برنامه‌های هفته جوان است.

عزت دوست ادامه داد: این برنامه‌ها از ۳۰ بهمن آغاز و تا ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: رویداد آموزشی و مهارتی معماری شخصیت در رشت، برنامه تلویزیونی جوان منتظر و ایران قوی در سراسر استان، اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در سالن غدیر استانداری گیلان در ۵ اسفند ماه، تجلیل از جوانان برتر شهرستان‌های ماسال، شفت، خمام، سیاهکل و رودبار در روز سوم اسفند، جشن جوان و انتظار در دوم اسفند ماه در رشت از جمله برنامه‌های هفته جوان است.

عزت دوست گفت: مشاوره ازدواج و خانواده بصورت رایگان با هزینه اداره کل ورزش و جوانان در مراکز مشاوره تحت مجوز این اداره کل در هفته جوان انجام می‌شود.