فرماندار شفت از خسارت 357 میلیون ریالی حریق طی روزهای گذشته در این شهرستان خبر داد.

سید محسن موسوی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در شفت ، اظهار داشت:با توجه به شرایط آب و هوایی چند روز گذشته در ۸ نقطه شهرستان که بیشتر شامل ارتفاعات بخش احمد سرگوراب می شد،آتش سوزی ها در پهنه حدود ۷/۶ هکتار به وقوع پیوست.

فرماندار شهرستان شفت تصریح کرد: با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی،هلال احمر ، مردم در نقاط یاد شده  از ایجاد خسارات جدی به درختان و منابع اصلی جنگل در اعماق جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آتش در مناطقی که درختچه ها و خس و خاشاک خشک که آمادگی حریق را داشتند اتفاق افتاده است، گفت: میزان خسارت با توجه به برآورد منابع طبیعی شهرستان ۳۵۷ میلیون ریال و به صورت سطحی بوده است.

موسوی با بیان اینکه این حریق با حضور به موقع به اعماق جنگل و درخت های با اصالت و ارزشمند آن خسارت وارد نکرد، افزود:با ورود به موقع منابع طبیعی،هلال احمر،بسیج،آتش نشانی و مردم حریق به خوبی اطفاء شد.

فرماندار شهرستان شفت با تاکید بر اینکه مردم بهترین حافظان منابع طبیعی و جنگل ها هستند، ابراز داشت: این آتش سوزی در مناطقی چون خرفکل،زردکام،دیوخندان و… با حضور عوامل آتش نشانی شهرستان،شهرک صنعتی،بخش ها،شهرداری ها و شهرستان های همجوار مهار شد.

وی همچنین  با تشکر از معاون عمرانی استانداری گیلان برای حضور در شهرستان و منطقه برای بررسی حریق به وقوع پیوسته، از عواملی که در اطفاء حریق شرکت داشتند قدردانی کرد.

فرماندار شفت در پایان گفتگو با ندای گیلان از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در مسیرها و حاشیه جنگل ها خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن پیش از عزیمت اطمینان حاصل کنند.

 

 

خبرنگار:مائده احمدی