معاون فرماندار ماسال بر ضرورت جلوگیری از ورود اتباع خارجی غیرمجاز به این شهرستان تاکید کرد و گفت: مردم ماسال اتباع خارجی غیرمجاز را به فرمانداری معرفی کنند.

ندای گیلان:معاون فرماندار ماسال بر ضرورت جلوگیری از ورود اتباع خارجی غیرمجاز به این شهرستان تاکید کرد و گفت: مردم ماسال اتباع خارجی غیرمجاز را به فرمانداری معرفی کنند.

اسماعیل قاسمی در نشست اتباع این شهرستان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها تمهیدات لازم را برای جلوگیری از ورود و اقامت اتباع غیرمجاز در ماسال بیندیشند، اظهار کرد: مردم اتباع غیرمجاز خارجی را به فرمانداری معرفی کنند.

وی ورود و حضور اتباع غیرمجاز را موجب تبعات اجتماعی مختلف عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ بیکاری و مشکلات اجتماعی ناشی از ازدواج و تولد فرزندان از جمله مشکلات آنها است.

معاون فرماندار ماسال ادامه داد: با توجه به اینکه ورود اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز می‌تواند موجب شیوع بیماری‌های واگیردار در کشور شود باید در این زمینه نظارت‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

بخشدار مرکزی ماسال نیز در جلسه مذکور بیشترین اتباع مهاجر خارجی را آواره‌های جنگ عنوان کرد و گفت: این افراد به دلیل جنگ و مسایل داخلی کشور خود مجبور به مهاجرت به کشورهای همجوار می‌شوند

. حمید رضایی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای ملی، تردد اتباع افغانستانی در برخی استان‌ها از جمله گیلان ممنوع است مگر اینکه این افراد کارت پناهندگی داشته باشند.

وی هلال احمر را تنها ارگان مسئول خدمات‌رسانی به اتباع خارجه ذکر کرد و یادآور شد: اقامت، تحصیل، ازدواج و اشتغال جوانان از اصلی‌ترین دغدغه‌های اتباع خارجی است.

بخشدار مرکزی ماسال با بیان اینکه تعدادی کارگر پاکستانی و… در فصل کشاورزی به کشورمان آمده‌اند، خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار هستند و مراکز بهداشت باید هر چه سریع‌تر در جلوگیری از سرایت بیماری آنها به دیگران اقدام‌های لازم پزشکی را انجام دهند.