معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره برداری بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی تا پایان سال خبر داد

به گزارش ندای گیلان،دکتر علیرضا دلیری در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در ایران افزود: فدراسیون بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب هر ساله در یکی از کشورهای عضو، کنگره بین‌المللی مغز و اعصاب در رشته‌های مرتبط را برگزار می‌کند که پنجمین دوره این سمپوزیوم نیز بنا به درخواست پروفسور سمیعی در ایران برگزار می‌شود.

دکتر دلیری بازدید متخصصان از بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی را از جمله برنامه‌های پنجمین سمپوزیوم مغز و اعصاب ایران ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر ساختمان این بیمارستان احداث شده است؛ ولی تجهیزات آن نصب نشده که امیدواریم تا پایان سال 95 با همت مسؤولان با نصب تجهیزات آن این بیمارستان راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب در دنیا در آلمان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بیمارستان مغز و اعصاب ایران سه برابر بیمارستان هانوفر آلمان خواهد بود و با نصب تجهیزات آن از آن بهره‌برداری می‌شود؛ ضمن آن که متخصصان بزرگ دنیا نیز تقاضای همکاری با این بیمارستان را ارائه کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به حمایت‌های این معاونت از راه‌اندازی این بیمارستان توضیح داد: برای این منظور با همکاری معاونت علمی تعدادی از متخصصان داخلی برای کار در این بیمارستان بورسیه شده‌اند تا این افراد دوره‌های آموزشی را در آلمان بگذرانند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این بیمارستان بحث توریست درمانی را در کشور توسعه دهند.

وی همچنین ایجاد مراکز تابعه را از دیگر برنامه‌های حمایتی معاونت علمی از این بیمارستان نام برد و گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر بیمارستان مغز و اعصاب ایران در 8 نقطه ایران مراکز تابعه ذیل این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود که همزمان با برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در ایران اولین مرکز آن در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

دلیری راه‌اندازی دومین مرکز را در شیراز دانست و خاطرنشان کرد: این مراکز تابعه ارتباط بیماران را با مرکز تهران برقرار می‌کنند تا در صورتی که امکان ارائه خدمات به بیماران در مراکز تابعه وجود نداشت، این افراد به تهران ارجاع داده شوند.

دلیری همچنین اضافه کرد: در این مراکز تابعه از وضعیت بورسیه‌ها نیز استفاده می‌شود و افراد بورسیه شده در مراکز استانی مشغول به فعالیت می‌شوند.