دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه ۶۳۱ نفر تاکنون در انتخابات نمایندگی مجلس پیش ثبت نام کرده اند، گفت: با این آمار رکورد ثبت نام دوره قبل در گیلان شکسته شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، جواد شفیعی ثابت امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات نمایندگی مجلس دوازدهم در گیلان تاکنون به ۶۳۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه با این آمار رکورد ثبت نام دوره قبل مجلس شورای اسلامی شکسته شده است، افزود: ۷۴ نفر زن معادل ۱۳ درصد و ۵۵۷ نفر مرد معادل ۸۸ درصد در گیلان نام نویسی کردند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ترکیب سنی متقاضیان ۴۰ تا ۴۵ بیشترین و ۶۵ تا ۷۵ را کمترین فراوانی سنی گفت: ۷۰ درصد از متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دکترا و ۴ درصد هم دارای مدرک حوزوی هستند که در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir نام نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲ درصد از متقاضیان ثبت نام شده مشمول قانون ۲۹ انتخابات هستند، ادامه داد: ۲۳۲ نفر از ثبت نام شدگان ایثارگر و ۳۹۹ نفر غیر ایثارگر هستند.

شفیعی ثابت به آمار متقاضیانی که در شهرستان‌های گیلان ثبت نام کرده‌اند اشاره کرد و تصریح کرد: به ترتیب در آستارا ۳۰ نفر، آستانه اشرفیه ۳۲ نفر، بندر انزلی ۳۲ نفر، رشت و خمام ۲۰۵ نفر، رودبار ۴۵ نفر، رودسر و املش ۶۳ نفر، صومعه سرا ۲۳ نفر، تالش، رضوانشهر و ماسال ۵۵ نفر، فومن و شفت ۵۰ نفر، لاهیجان و سیاهکل ۶۴ نفر و لنگرود ۳۰ نفر پیش ثبت نام کرده‌اند.