ندای گیلان:یک روان‌شناس گفت: از دلایل خشم مردان در زندگی مشترک، عدم اعتماد بین زوجین است. فاطمه منفردپویا روان‌شناس با اشاره به روش‌های آرام کردن همسر عصبانی اظهار کرد: حیاتی‌ترین عامل برای شکل‌گیری یک ازدواج موفق اعتماد است و در صورتی که به همسرتان اعتماد کامل ندارید در مورد او کنکاش نکنید، چرا که با […]

ندای گیلان:یک روان‌شناس گفت: از دلایل خشم مردان در زندگی مشترک، عدم اعتماد بین زوجین است.

فاطمه منفردپویا روان‌شناس با اشاره به روش‌های آرام کردن همسر عصبانی اظهار کرد: حیاتی‌ترین عامل برای شکل‌گیری یک ازدواج موفق اعتماد است و در صورتی که به همسرتان اعتماد کامل ندارید در مورد او کنکاش نکنید، چرا که با این رفتار اوضاع بدتر شده و عصبانیت طرف مقابل افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: رابطه خود را با همسرتان طوری تنظیم کنید که بهترین دوست و رفیق او باشید و در کارها با یکدیگر مشارکت داشته باشید.

منفردپویا در خصوص روش‌های آرام کردن تندخوترین مردان تصریح کرد: زمانی که همسرتان عصبانی است آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید و با ارائه رفتاری مشابه وضعیت او را همچون آینده معکوس کنید. هنگامی که همسر شما خشم خود را برملا می‌سازد به حرف‌هایش گوش کنید و بگذارید هرچه می‌خواهد به زبان بیاورد.

روان‌شناس تأکید کرد: احساسات همسرتان را در مواقع عصبانیت در نظر گرفته و وقتی از دلایل عصبانیت او با خبر شدید و متوجه شدید که شما نیز در این ماجرا مقصر هستید مسئولیت اعمال خود را در نظر بگیرید و برای صلح چند قدم بردارید.

وی در پایان گفت: در مواقع خشم همسرتان عیب‌جویی‌های بی‌دلیل از او را کنار بگذارید چرا که عیب‌جویی منجر به اوج‌گیری عصبانیت او شده و اوضاع بدتر می‌شود.
تسنیم