مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد گیلان از شرکت ۲۰۰ گیلانی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» خبرداد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت الاسلام رضا حاجتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: فراخوان ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های مساجد گیلان از اردیبهشت ماه در استان آغاز شد و ۶ مرداد آخرین مهلت شرکت در این دوره از مسابقات بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اعلام کرد: ۲۰۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و فعالان مسجدی استان در این دور از مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سه بخش کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، افزود: قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت (ع)، اذان، حفظ کل، مکبری، قرائت نماز و حفظ جز ۳۰ از رشته‌های این دور از مسابقات قرآنی مدهامتان است.

حاجتی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد و قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی قرآن کریم با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعدادیابی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ نفر از این شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ جز ۳۰، مفاهیم قرآن کریم (جز دهم) و معارف اهل بیت (ع) شرکت کردند، تصریح کرد: آزمون این رشته‌ها در سامانه آموزش الکترونیک بچه‌های مسجد برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از آغاز مرحله داوری آثار ارسالی به مسابقات مدهامتان خبر داد و اضافه کرد: متقاضیان در رشته‌های قرائت تقلیدی، تحقیق و ترتیل فایل‌های ضبط شده خود از سوره‌های انفال، اسرا، ضحی، انشراح، طارق، عنکبوت، لقمان، فاطر، کهف و مریم را در سامانه بچه‌های مساجد بارگذاری کرده‌اند که در مرحله داوری قرار دارد.