غلامی الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی بارش ها در مناطق کوهستانی استان گیلان به صورت برف است، افزود: در این مدت دمای هوای گیلان نیز ۵ تا ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

به گزارش ندای گیلان،مازیار غلامی  با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان گیلان از اواخر وقت امروز، اظهارکرد: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در گیلان فعال است.
وی بابیان اینکه براساس الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی بارش ها در مناطق کوهستانی استان گیلان به صورت برف است، افزود: در این مدت دمای هوای گیلان نیز ۵ تا ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
غلامی در ادامه با اشاره به اینکه با تقویت ناپایداری هوا در اواسط هفته، باران در برخی مناطق شدید بوده و آبگرفتگی معابر هم دور از انتظار نیست از شهروندان و مسافران خواست از استقرار در حاشیه و حریم رودخانه ها، مسیل ها، مناطق مرتفع و از پارک کردن خودروها در کنار رودخانه ها و زیر درختان خودداری کنند.
وی با بیان اینکه بهره برداران بخش کشاورزی نیز تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اتخاذ کنند، ادامه داد: دریا از فردا شب مواج و برای فعالیت های دریانوردی و صید نامناسب است.