محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کشور به شنود نیاز دارد، زیرا با موضوعات و مشکلات امنیتی روبه روست

به گزارش سرویس سیاسی ندای گیلان،در روزهای اخیر معرفی آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات به مجلس به بحث داغ محافل سیاسی و کارشناسان فناوری بدل شده و بسیاری معتقدند وی توانایی جلوس بر صندلی وزارت را ندارد و در گوشه و کنار صحبت هایی مبنی بر دست داشتن وی در شنود اطلاعات طی مدت حضورش در وزارت اطلاعات مطرح می شود.

در ادامه واکنش وی به این مسائل را می خوانید:

کشور به شنود نیاز دارد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کشور به شنود نیاز دارد، زیرا با موضوعات و مشکلات امنیتی روبه روست؛ در این رابطه شنود قانونی داریم و قانون را مجلس مصوب کرده و در ماده 150 قانون آیین دادرسی کیفری تشکیلات شنود بررسی شده که تشکیلات شنود باید در ادارات کل تمامی دادگستری‌ها تشکیل  و قاضی آن نیز رئیس قوه قضائیه است

 

واکنش جالبِ وزیر پیشنهادی به شایعات

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب تهران و رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس در توییتی از حضور وزیر پیشنهادی مخابرات در جلسات این فراکسیون به‌منظور پاسخگویی درخصوص ابهاماتی که درمورد محمدجواد آذری جهرمی مطرح شده، خبر داد.عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس توییت کرد: در جلسه هیأت رئیسه فراکسیون شفاف‌سازی با آذری جهرمی او آمادگی‌اش را برای جلسه حضوری با کسانی که گفته‌اند از آن‌ها بازجویی کرده، اعلام کرد.

انتخاب معاونان اولویت من نیست

وی همچنین در پاسخ به این سوال ایران که اگر به‌عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم موفق به دریافت رأی اعتماد شوید چه تغییری در معاونت‌های این مجموعه ایجاد خواهید کرد؟ آیا باید شاهد حضور جوان‌ها و زنان در پست‌های این وزارتخانه باشیم؟ گفت:

طبیعتاً هر تغییر و تحولی نیاز به تفکر دارد، چرا که ما با امور جاری مردم مواجه هستیم و در این خصوص نمی‌توان تصمیمات فوری گرفت. با توجه به اینکه در این مدت در حال تهیه برنامه و هدف‌گذاری برای حوزه ICT بودیم به این اولویت نرسیده‌ایم که معاونت‌ها با چه کسانی باشد. اما آنچه مسلم است این موضوع است که این تیم وزارت ارتباطات در چهار سال گذشته خوب کار کرده است. تغییری هم اگر ایجاد شود به قصد ترمیم است تا شرایط بهتر شود. در این زمینه ارزیابی‌ها و مشورت‌های لازم گرفته خواهد شد. اما در حال حاضر و قبل از کسب رأی اعتماد از مجلس انتخاب معاونان اولویت من نیست.