فرماندار فومن گفت: شهرستان فومن برای دستیابی به توسعه گردشگری باید ایجاد زیرساختها و توسعه مراکز اقامتی را مورد توجه قرار دهد که در این خصوص توجه، حمایت و سرمایه‌گذاری نیاز است.

ندای گیلان:فرماندار فومن گفت: شهرستان فومن برای دستیابی به توسعه گردشگری باید ایجاد زیرساختها و توسعه مراکز اقامتی را مورد توجه قرار دهد که در این خصوص توجه، حمایت و سرمایه‌گذاری نیاز است.

میرشمس مومنی‌زاده در جلسه بررسی مشکلات گردشگری فومن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان فومن علاوه بر مزیتها و ظرفیت‌های اقتصادی به دلیل اقلیم و موقعیت خاص جغرافیایی از ظرفیتهای گردشگری فراوانی نیز برخوردار است.

وی افزود: شهرک تاریخی ماسوله با شهرت جهانی و قلعه‌رودخان با قدمت و سوابق تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هرساله میزبان تعداد عظیمی از گردشگران است.

مومنی‌زاده با بیان اینکه صنایع‌دستی شهرستان فومن بالاخص شهرک تاریخی ماسوله در سطح کشور زبانزد است، خاطرنشان کرد: بعد مسافتی مناسب شهرستان فومن با مرکز استان سبب شده شاهد حضور گردشگران استان به این شهرستان بویژه در ایام تعطیلات باشیم.

وی گردشگری فومن را نیازمند رشد و توسعه دانست و عنوان کرد: سیاست‌های ملی کشور بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید دارد و رسیدگی به معیشت، افزایش درآمد، ایجاد اشتغال و… از اولویتهای سیاست‌های دولت در این راستا است.

فرماندار فومن اضافه کرد: هدف ما استفاده از فرصتها در جهت اطلاع‌رسانی و آموزش در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی است.

وی بر ضرورت انجام اقداماتی در جهت شکوفایی و توسعه مجموعه ظرفیتهای گردشگری شهرستان تاکید و تصریح کرد: باتوجه به اینکه ماسوله جزء میراث فرهنگی- تاریخی محسوب می‌شود انجام ساخت و سازها در این منطقه با موانعی رو به رو است که نیازمند ایجاد برقراری تعامل مثبت و سازنده بین میراث و توسعه ساخت و ساز منطقه است.

مومنی‌زاده به ظرفیتهای طبیعی بخش سردارجنگل فومن در بخش اکوتورسیم اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های این بخش نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولین است.

وی گفت: فومن برای دستیابی به توسعه گردشگری باید ایجاد زیرساختها و توسعه مراکز اقامتی را مورد توجه قرار دهد که در این خصوص توجه، حمایت و سرمایه‌گذاری نیاز است.

فرماندار فومن در خاتمه اظهار کرد: ما بدنبال هم‌پوشانی، ایجاد تحول و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در راستای توسعه گردشگری هستیم .

در ادامه مازیار دارایی عضو شورای شهر ماسوله اظهار کرد: فومن دارای دو پایگاه پژوهشی و مطالعاتی میراث فرهنگی است که نشان‌دهنده اهمیت گردشگری در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه موقعیتهای گردشگری این شهرستان بالاست، افزود: در تلاش برای تهیه و تدوین سند جامع گردشگری فومن هستیم که در مدت زمان مشخصی اجرایی شود و از امکانات، پتانسیل‌ها و ظرفیتهای سازمان میراث فرهنگی به طور مطلوب در این شهرستان استفاده کنیم.

دارایی خاطرنشان کرد: انتظارست سازمان میراث فرهنگی با توجه به ارتباطات با یونسکو بتواند ظرفیتهای شناخت گردشگری فومن را در مبادی ورودی کشور برای شهرستان فراهم آورد.

عضو شورای شهر ماسوله با بیان اینکه نیاز به حضور کاربردی سازمان میراث فرهنگی در فومن بیشتر احساس می‌شود، اظهار کرد: خواهان برقراری همپوشانی و ارتباط میان نقاط مختلف شهرستان هستیم.

صادقی شهردار ماکلوان فومن با بیان اینکه شهر ماکلوان در مسیر توریستی ماسوله قرار دارد، اظهار کرد: شهر ماکلوان تنها راه مواصلاتی فومن به ماسوله است.

وی افزود: وجود جاذبه‌های طبیعی می‌تواند زمینه ایجاد حوزه‌های گردشگری در ماکلوان را فراهم سازد.

شهردار ماکلوان در پایان با اشاره به انجام کاوش و بررسی موافقت‌های اصولی در طرح راه‌اندازی سورتمه، تله کابین و پارک جنگلی در ماکلوان اظهار کرد: امیدواریم رفع موانع اجرای این طرحها تسریع یابد.