رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون بسکتبال در بیانیه‌ای نسبت به آنچه باندبازی در مسابقات لیگ برتر صورت می‌گیرد، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید گرامیان، رئیس هیات بسکتبال سمنان و رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون بسکتبال نسبت به آنچه در کمیته مسابقات لیگ برتر و چیدمان ناظران اتفاق می‌افتد، بیانیه‌ای صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مخفی کاری تا کی؟ چرا کمیته‌های فدراسیون بسکتبال شفاف سازی نمی‌کنند؟ این روزها پنهان کاری و خود مختاری در بعضی از کمیته‌های فدراسیون بیداد می‌کند.

سال‌ها اسامی داوران و ناظران و نمایندگان فدراسیون درمسابقات لیگ‌های کشور در سایت فدراسیون ثبت و درج می‌شود، اما از ابتدای مسابقات سال جاری این کار صورت نمی گیرد، چرا؟ کاملا مشخص است که وقتی اسامی درجایی که در معرض دید همگان است ثبت نمی‌شود، دست رئیس کمیته را برای هرگونه سوءاستفاده های احتمالی باز می‌گذارد تا به باند بازی‌های خود و چیدمان افراد خاص مورد علاقه خودشان ادامه دهند.

اکنون سوال اینجاست که فرد نظارت کننده بر این اعمال کیست؟چرا کسی توضیح نمی‌خواهد و همه سکوت کرده اند؟

اگر کسی حاضر نمی‌شود اسامی داوران و ناظران را در سایت فدراسیون بگذارد پس از این برای روشن شدن اذهان عمومی در خانواده بسکتبال خودم درپایان مسابقات آن هفته اعم از مسابقات لیگ‌های برتر، دسته های یک و دو و زیر گروه و یا لیگ جوانان و… اسامی را جستجو کرده و آنرا در اختیار رسانه ها و خبرگزاری‌ها و گروه‌ها قرار می‌دهم تا ببینند افراد تکراری هر روز در کجا در پی کسب درآمدند!

پس فلسفه دعوت از 50 ناظر در سمینارها چیست؟ پرکردن و اشغال فضا و گرفتن عکس‌های یادگاری و چاپ آن در مجلات و قراردادن در سایت‌ها بعنوان عملکرد و فعالیت آن کمیته؟!

در هفته بیست ویکم لیگ برتر وقتی اسامی ناظران و داوران در یکی از گروه‌ها عنوان شد دیدیم که 50 درصد آنها متعلق به کوچکترین استان ایران و شهر رئیس کمیته محترم بودند. آخر باندبازی تا چه حد؟ حالا صبر کنید و اسامی هفته بیست و دوم لیگ برتر را مشاهده کنید بعد خیلی چیزها به شما ثابت میشود!

اگر کسی در فدراسیون بسکتبال پاسخگو نیست و نمی‌خواهد جلوی این باند بازی‌ها را بگیرد من تمامی مسائل را به وزارت محترم ورزش و دستگاه‌های نظارتی منعکس کرده و از آنها طلب یاری و کمک و بررسی می‌کنم.

یادمان باشد که بالاخره مجمعی هم هست و شخص معاونت محترم ورزشی وزارت و بازرس محترم و اعضا هم در آن حضور دارند.

هر روز شاهد اسامی تکراری در مسابقات هستیم آن وقت شخصیتی مثل ورژ آبکاریان که چند ماه قبل بعنوان ناظر در مسابقات قهرمانی آسیا در چین حضور و مهمترین مسابقات را نظارت داشتند، در بیست و دو هفته لیگ برتر فقط چهار مسابقه لیگ برتر را ناظر بوده اند! درعوض آقایان سال‌ها دور از گود و یا غیر مطرح جور همه را کشیده اند و به کسی امان نداده اند! خسته نباشی مسئول فنی و کاردان، خسته نباشی دلاور، خدا قوت!

درپایان از رئیس محترم فدراسیون بسکتبال میخواهم که جلوی افراد سودجو را بگیرد و بهتر است مسایل و مشکلات خانواده بسکتبال توسط مدیران آن حل شود تا به دست دستگاه‌های دیگر!»

 

به گزارش فارس، گرامیان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه گفته می‌شود این بیانیه‌ها به خاطر صحبت‌های انجام شده در خصوص حمایت فدراسیون بسکتبال از شیمیدر و محروم شدن از ناظری است، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. پس از این اتفاق هم چند بازی را هم نظارت کردم و در یکی دو بازی هم خودم نخواستم که ناظر باشم. من رئیس کمیته استان‌ها و عضو شورای راهبردی فدراسیون هستم و فردی ستم که در داخل فدراسیون هستم و این موارد را می‌بینم. کسی نیستم که بخواهم بیرون فدراسیون باشم و انتقاد کنم. این صحبت‌ها به خاطر حق‌خواهی است.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/D16S9F