شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد این احتمال وجود دارد که این شرکت به دلیل کمبود ورق‌های فولادی، ماه آینده تولید را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد این احتمال وجود دارد که این شرکت به دلیل کمبود ورق های فولادی مورد نیاز در تولید خودرو، تولید خود را در اوایل ماه آینده میلادی متوقف کند.

به دلیل وقوع انفجار در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه تویوتا که ورق های فولادی این شرکت را تأمین می کرد بزرگ ترین خودروساز جهان در حال حاضر با مشکل کمبود ورق های فولادی در خطوط تولید خود مواجه است.

این شرکت حدود 40 درصد از کل تولید خودروی خود را در ژاپن انجام می دهد.

سخنگوی تویوتا اعلام کرده است که این شرکت تنها برای ادامه فعالیت تا روز 6 فوریه مواد اولیه دارد.

یکی از واحدهای تولیدی شرکت تولید ورق‌های فولادی آیچی استیل که در مرکز ژاپن اقدام به تولید ورق های فولادی خاص برای تویوتا می کند در روز 8 ژانویه دچار انفجار شد و این شرکت اعلام کرده است تا ماه مارس نمی تواند ورق های مخصوص مورد نیاز تویوتا را تولید کند.

گروه خودروسازی تویوتا شامل برندهای تویوتا، لکسوس، دایهاتسو موتورز، و خودروهای سنگین هینو‌ در سال 2015 حدود 4 میلیون خودرو در ژاپن تولید کرد که 46 درصد از این میزان صادر شده است.

این توقف تولید می تواند بر هدف‌گذاری تولید 4.13 میلیون خودرو در سال جاری توسط تویوتا در ژاپن تأثیر منفی بگذارد.

بر اساس هدف گذاری این شرکت، تویوتا در سال 2016 پس از رسیدن به سطح فروش 10.15 میلیون خودرو در سال 2015 قصد دارد تا به فروش 10.2 میلیونی خودرو برسد.

به نظر می رسد کمبود ورق های فولادی بر تولید مدل جدید تویوتا پریوس (یاریس) هیبریدی این شرکت که به تازگی به بازار آمریکا معرفی شده و فقط در ژاپن تولید می شود اثر بگذارد.

تویوتا به طور روزانه 14 هزار خودرو تنها در ژاپن تولید می کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/OGQOXE