مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان برنج خود را از کارخانجات خارج کنند، گفت: در ماه های آینده شاهد روند کاهشی قیمت خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، قاسم جوادزاده با اشاره به مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار برای اعلام به کشاورزان به منظور خروج برنج خود از کارخانجات، اظهار کرد: این تصمیم اول از هر چیزی به نفع خود کشاورزان است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده که بنا به سیاست گذاری‌های انجام شده قیمت برنج در ماه‌های آینده روند کاهشی دارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی مصوب کرده است که ۱۰ هزار تن برنج ارزان قیمت وارد استان شود و هم اکنون نیز در حال بارگیری ۴ هزار تن برنج در استان هستیم.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان میزان برنج خود را در سامانه انبارها ثبت کنند، هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود، بیان کرد: سامانه جامع انبارها چند سال است که فعال بوده و انبارهای برنج میزان موجودی خود را در آن ثبت می‌کنند و این اقدام باعث می‌شود که سیاست گذاران بخش کشاورزی راحت تر بتوانند برنامه ریزی کنند.

جوادزاده تصریح کرد: توصیه ما به کشاورزان این است که برنج خود را از کارخانجات خارج کنند تا در آینده با کاهش قیمت محصول خود مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از کارخانجات شالیکوبی ساز و کار ثبت محصولات خود در سامانه انبارها را دارند، افزود: از طریق اتحادیه شالیکوبی پیگیر وضعیت کارخانجات قدیمی که ساز و کار ثبت در سامانه را ندارند می‌شویم.

انتهای پیام/