پرویز هادی، آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی با شکست حریف روسی به مدال ارزشمند برنز سنگین وزن پیکارهای قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش ندای گیلان، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2018 جهان روزهای 28 مهر تا 6 آبان در سالن اسپورت هال بوک شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.

دیدارهای رده بندی و فینال چهار وزن نخست شب گذشته پیگیری شد که هادی در دیدار رده بندی وزن 125 کیلوگرم مقابل آنزو خیزریف از روسیه قرار گرفت و مقتدرانه و با نتیجه 11 بر 2 حریف خود را شکست داد و دومین مدال برنز ایران را در پیکارهای قهرمانی جهان گرفت.
هادی در دومین تجربه جهانی خود در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد.

وی در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
آزادکار اهل باسمنج در استان آذربایجان شرقی و دارنده دو مدال طلای بازی های آسیایی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
پیش از این حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک در وزن 86 کیلوگرم موفق شد مدال برنز بگیرد. محمد باقر یخکش در دیدار رده بندی وزن 61 کیلوگرم با شکست مقابل حریف آمریکایی در رده پنجم قرار گرفت.
در مسابقات چهار وزن دوم عزت الله اکبری و علیرضا کریمی در دیدارهای رده بندی وزن 79 و 92 کیلوگرم برای کسب مدال برنز امروز باید به مصاف حریفان خود بروند.
رضا اطری و امیرحسین مقصودی نمایندگان وزن های 57 و 65 کیلوگرم ایران نیز امروز از دور مسابقات حذف شدند.