به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات دلیل ما به تازگی یک کتاب جدید و تجدید چاپ 2 کتاب از کتابهای پرمخاطب خود را منتشر کرده است.کتاب تحلیل رفتار خوارج، با رویکرد به نهج البلاغهنوشته مریم یزدانی جزی به تازگی توسط این نشر منتشر شده است. خوارج گروهی بودند […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات دلیل ما به تازگی یک کتاب جدید و تجدید چاپ 2 کتاب از کتابهای پرمخاطب خود را منتشر کرده است.کتاب تحلیل رفتار خوارج، با رویکرد به نهج البلاغهنوشته مریم یزدانی جزی به تازگی توسط این نشر منتشر شده است. خوارج گروهی بودند که پس از داوری حکمین بین حضرت علی (علیه السلام) و معاویه، از اطاعت امیرالمؤمنین (علیه السلام) خارج شدند؛ آنان روح اسلام را نمیشناختند و فقط به ظواهر آن توجه میکردند، و تنگ نظر وظاهر پرست و جاهل بودند.
تاریخ پرماجرای خوارج، درسی بزرگ برای جامعه شناسان و انسان شناسان برای هشدار به نسلهای دیگر است تا عواقب نشناختن امام و فقدان رشد عقلی را درک کنند
خوارج نه بصیرت دینی داشتند و نه بصیرت عملی… این گروه به پوسته و ظاهر اسلام و احکام فردی بسیار پایبند بودند اما در شناخت محور حق و عامل اصلی کمال و به ثمر رسیدن افعال و احکام اسلام یعنی ولایت و زعامت، جاهل بوده و با عناد، از چنین امر بزرگی چشم میپوشیدند.
نویسنده در کتاب تحلیل رفتار خوارج در سه فصل به بررسی تاریخچه خوارج، موضع امیرالمؤمنین (علیه السلام) در برابر آنان و نقد و بررسی دیدگاههای کلامی – فقهی خوارج پرداخته است.
این کتاب در 312 صفحه رقعی با جلد شومیز به قیمت 14هزار تومان توسط انتشارات دلیل ما منتشر شده است. همچنین چاپ چهارم کتاب بیا با هم قرآن بخوانیم، از گونهای دیگر نوشته مجید مسعودی برای تأملی راسخانه در تأویل قرآن در 264 صفحه رقعی با قیمت 12هزار تومان منتشر شده است.
کتاب دیگر پرمخاطب این نشر چاپ هفتم کتاب و اما ای فرزندم نوشته مجید مسعودی منتشر شد.
این کتاب در سه فصل تنظیم شده است:
۱ پیرامون اهمیت تربیتی نامه سی و یکم نهج البلاغه که در آن امیرالمؤمنین (ع)، امام حسن (ع) را مورد نصایحی پدرانه قرار میدهند، سخن گفته شده است.
۲ به شرایط ویژه تاریخی نگارش این نامه ماندگار (جنگ صفین و شرایط آن) میپردازد.
۳ متن نامه امیرالمومنین (ع) را همراه با ترجمه روان آن ارائه میدهد؛ که مطالعه این نامه میتواند زمینه ساز توجه بیشتر و به کار بستن اصول اخلاقی و دینی مندرج در آن، بدان گونه که امیرالمومنین (ع) در نظر دارد، شود.
چاپ هفتم این کتاب 112 صفحه رقعی با جلد شومیز به قیمت 5هزار تومان توسط انتشارات دلیل ما عرضه شده است.این کتابها را میتوانید به صورت آنلاین از سایت این نشر بخرید یا با انتشارات دلیل ما با شمارههای 02537744988 – 02537733413 بگیرید.انتهای پیام/ ا