مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان سوق دادن جامعه به سمت مطالعه برای پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اخلاقی، رهایی از پوچ‌گرایی، بالا بردن سطح سواد و وضعیت فرهنگی خانواده‌ها، جبران عقب‌ماندگی‌ها و رسیدن به خودباوری را مهم خواند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، امیر محمدپور بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی لنگرود اظهار کرد: دین مبین اسلام دین دانش، اندیشه، معرفت و معنویت است.
وی با اشاره به اینکه آیین آسمانی ما پرچمدار کتاب و کتابخوانی است، افزود: مطالعه کتاب در انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ارزش‌های دینی و تاریخی بسیار موثر است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان سوق دادن جامعه به سمت مطالعه برای پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اخلاقی، رهایی از پوچ‌گرایی، بالا بردن سطح سواد و وضعیت فرهنگی خانواده‌ها، جبران عقب‌ماندگی‌ها و رسیدن به خودباوری را مهم خواند.
وی با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در گسترش دانش و آگاهی جامعه گفت: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی در راستای تولید اندیشه، علم و غنای فرهنگ جامعه کمک کند.
محمدپور با اشاره به اینکه اکنون فضای کتابخانه‌های عمومی در لنگرود یک‌هزار و 918 متر مربع است، تصریح کرد: به ازای هر 100 لنگرودی 1.3 دهم متر مربع فضای کتابخانه وجود دارد.
وی  از افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی لنگرود به شش هزار و 692 متر مربع تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: در سال 94 به ازای هر 100 لنگرودی 4.57 صدم درصد متر مربع و در چشم‌انداز 1404 حدود هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای پیش‌بینی شده است.
این مسئول لنگرود را به لحاظ فضای سرانه کتابخانه‌های عمومی در سطح استان رتبه نهم اعلام کرد و متذکر شد: اکنون 45 هزار و 167 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان موجود است.
وی با اشاره به اینکه دو هزار و 234 نفر عضو کتابخانه‌های لنگرود هستند، افزود: اکنون 1.7 دهم از جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
محمدپور به پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: هر هزینه‌ای که شهرداری‌ها پرداخت کنند ما برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه همان شهر هزینه خواهیم کرد.
وی با اشاره به احداث کتابخانه‌های عمومی روستایی، متذکر شد: فضای مناسب برای احداث ساختمان کتابخانه حدود 150 متر مربع است که برای تجهیز آن 70 میلیون تومان می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در سطح شهرها و روستاها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: استفاده از ظرفیت خیران کتابخانه‌ساز در توسعه فضای کتابخوانی بسیار مهم است، اما تاکنون در گیلان این انجمن تشکیل نشده و باید فعال شود.