نماینده تاکید کرد: ایران باید پس از ماجرای سفارت عربستان در ایران و تنش‌های منطقه‌ای دیگر در جهت کاهش تنش با کشورهای منطقه حرکت و از فرصت‌ها استفاده کند.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به کاهش حدود 7 درصدیِ گردشگر از حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به ایران، گفت: مسئولان وزارتخانه امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید اکنون که روابط ایران با عربستان نسبت به گذشته تسهیل شده و ایران اقدام به اعزام کاروان حجاج به مکه مکرمه کرده، با رایزنی، تنش‌زدایی و به کارگیری ترفندها و  سیاست‌های مختلف شرایط حضور مجدد گردشگران کشورهای عرب زبان و حوزه خلیج فارس را فراهم کنند تا ایران بیش از این از درآمد حاصل از این حضور محروم نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: ایران باید پس از ماجرای  سفارت عربستان در ایران و تنش‌های منطقه‌ای دیگر در جهت کاهش تنش با کشورهای منطقه حرکت و از فرصت‌ها استفاده کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره تدابیر لازم برای خروج از این وضع، توضیح داد: باید دراین خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود و به‌یقین رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌هایی بنا به تاکید رییس جمهور برای تغییر این وضعیت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید طرح‌های شتابانی که رشد قابل ملاحظه‌ گردشگر را به دنبال دارد اجرایی کنند، تاکید کرد: معرفی و تبلیغ جذابیت‌های گردشگری، پایین آوردن قیمت تورها و آژانس‌ها نسبت به کشورهای اطراف برای گردشگر کشورهای عربی، از جمله مسائلی است که می‌تواند گردشگر عربی را با وجود تبلیغات منفی سران کشورهای‌شان علیه ایران، به حضور در ایران ترغیب کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویه سیاست خارجی ایران و قدم‌هایی که در این زمینه برای رفع ایران‌هراسی برداشته می‌شود نیز در تغییر وضعیت موجود در جذب گردشگر اهمیت بسیاری دارد.