ندای گیلان:علی مژده‌ای در مراسم تودیع خود از سمت ریاست سازمان تعزیرات حکومتی که با حضور حجةالاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری و علیرضا جمشیدی رئیس جدید این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های فلج‌کننده در سال‌های گذشته و نوسانات بازار و همچنین انتظارات مردم از دستگاه‌های نظارتی شاهد تغییر روزانه و ماهانه قیمت‌ها […]

ندای گیلان:علی مژده‌ای در مراسم تودیع خود از سمت ریاست سازمان تعزیرات حکومتی که با حضور حجةالاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری و علیرضا جمشیدی رئیس جدید این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های فلج‌کننده در سال‌های گذشته و نوسانات بازار و همچنین انتظارات مردم از دستگاه‌های نظارتی شاهد تغییر روزانه و ماهانه قیمت‌ها در سطح بازار بودیم.

رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه امید مردم در این وضعیت به سازمان تعزیرات و برخورد قاطعانه این سازمان با متخلفان بود، افزود: به رغم همه تلاش‌هایی که توسط دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات کشیده شد، آمار پرونده‌های ورودی به تعزیرات در 5 سال گذشته حدود 4 میلیون پرونده بود، این در حالی است که رقم کل پرونده‌های ورودی به تعزیرات از بدون تاسیس این سازمان تا سال 89 به حدود 3 میلیون و 200 هزار پرونده می‌رسد.

مژده‌ای ادامه داد: در یک تا 2 سال گذشته با توجه به فضایی که در سطح بازار ایجاد شد و آرامش نسبی در بازار به وجود آمد همکاران ما در تعزیرات سراسر کشور در غالب گشت‌های سیار در محل تخلف واحدهای صنفی حضور یافتند و با انجام اقدامات پیشگیرانه تعداد پرونده‌های ورودی کاهش یافت به طوری که امروز شاهد کاهش 28 درصدی آمار پرونده‌های ورودی به تعزیرات نسبت به سال گذشته هستیم و استان تهران در این زمینه بیشترین کاهش ورودی را داشته است.

در ابتدای این مراسم نیز علی جمشیدی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تعزیرات حکومتی به بیان برخی اقدامات صورت گرفته در این سازمان در طول 5 سال گذشته پرداخت و گفت: در این مدت حقوق روسای شعب تعزیرات ترمیم شد و امروز دستمزد روسای شعب فقط 20 درصد از حقوق قضات کم‌تر است.

وی اضافه کرد: اعتبارات دریافتی سازمان تعزیرات از بدو تاسیس یعنی سال 73 تا سال 89 حدود 285 میلیارد تومان بود که از این رقم 200 میلیارد تومان مربوط به 5 سال اخیر است.

جمشیدی ادامه داد: همچنین از محل تبصره 5، 224 میلیارد تومان از بدو تاسیس تاکنون وصولی داشتیم که از این رقم 150 میلیارد تومان در 5 سال اخیر وصول شده است.

به گفته جمشیدی سازمان تعزیرات 86 ساختمان تملیکی برای 230 اداره دارد که از این تعداد 45 ساختمان در طول 5 سال گذشته خریداری شده و در بحث خودروها نیز در 5 سال گذشته نزدیک به 150 خودرو برای این سازمان خریداری شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی از سال 73 تا سال 89، 3 میلیون و 200 هزار پرونده تخلف صنفی وارد تعزیرات شده، این در حالی است که میزان پرونده‌های ورودی به سازمان تعزیرات در 5 سال گذشته به 4 میلیون و 192 هزار پرونده می‌رسد.

جمشیدی اضافه کرد: همچنین در طول 5 سال گذشته به رغم افزایش پرونده‌های ورودی رشد نیرو در این سازمان زیر 10 درصد بوده و تعداد نیروهای تعزیرات از حدود یک هزار و 900 نفر به حدود 2 هزار و 100 نفر افزایش یافته است./ تسنیم /