کبری مرادی کار کردن و حضور فعال در تمدن سازی را یکی از نشانه های ایمان و اسلام عنوان کرد و یاد آور شد: انسان عابد کسی است که نیازهای خویش را برآورده و به کمک و یاری دیگران نیز بشتابد.

به گزارش ندای گیلان،ظهر امروز نشست بصیرتی حلقه ی صالحین(تربیت تعالی) با موضوع: (( اخلاق اداری و عفاف و حجاب)) به عنوان یکی از برنامه های پیشنهادی امور بانوان شهرداری رشت به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در پایگاه حضرت رقیه (س) شهرداری رشت برگزار شد.

کبری مرادی مشاور امور بانوان شهرداری رشت با گرامیداشت شب های قدر در سخنانی بیان داشت: این جلسات در راستای تبیین اخلاق اداری و برنامه ریزی برای عفاف و حجاب در شهرداری رشت است.

تلاش امور بانوان و خانواده استانداری در شناسایی بانوان توانمند

وی با اشاره به تلاش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در شناسایی بانوان مفاخر و توانمند بیان داشت: بانوان شهرداری می توانند با ارائه آثارعلمی، مقاله، شعر، کتاب و بیان خلاقیتهای خود نسبت به معرفی بانوان توانمند اقدام نمایند.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت خاطرنشان کرد: به اذعان برخی ازکارشناسان فن و اخلاق بی توجه ای به مقوله عفاف و حجاب نامهربانی به خود فرد ، به خانواده و به جامعه است.

کبری مرادی در خصوص اخلاق کاری بیان داشت: اخلاق کاری مجموعه ای از اصول و ارزشهای معنوی است که درستی یا نادرستی رفتار فرد یا گروه را معین می سازد. اگر اخلاق اداری در زندگی کاری انسان وجود داشته باشد کارکردن شیرین توءام با رضایت شغلی و احساس رضایتمندی و خود شکوفایی و ازیک سو و رضایت مردم و پیشرفت امور و شکوفایی کار از دیگر سواست که منتج به رضایت خالق هستی و بارش رحمت ها و برکات او می شود.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت ضمن شمردن اصول حاکم بر اخلاق حرفه ای در اسلام تصریح کرد: خدمت گزاری، امانتداری، پیگیری، انضباط کاری، مسئولیت پذیری، مهرورزی، خوش رفتاری، بردباری، دادورزی و پرهیز از خودکامگی از اصول اخلاق حرفه ای در اسلام است.

وی ضمن تشریح اصول فوق با تاکید بر اینکه اخلاق، هدف های ما را در زندگی فردی و اجتماعی تعیین می کند، گفت: از نظر اسلام کار یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی نیز می باشد و از نظر اسلام هر انسانی موظف است تا کاری را انجام دهد حتی اگر نیاز شخصی به کار و یا درآمدهای آن نداشته باشد.

کبری مرادی کار کردن و حضور فعال در تمدن سازی را یکی از نشانه های ایمان و اسلام عنوان کرد و یاد آور شد: انسان عابد کسی است که نیازهای خویش را برآورده و به کمک و یاری دیگران نیز بشتابد.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت در پایان سخنان خود مسئولیت پذیری، خدمتگزاری و امانت داری را سه اصل مهم در اخلاق اداری عنوان کرد و گفت: اگر کارگزاران به این سه اصل پایبند باشند بدون شک شاهد تسریع بخشی پیشرفت و ترقی جامعه خواهیم بود.