سازمان حمایت در نامه‌ای خطاب به واردکنندگان گندم در سال 94، قیمت هر کیلو گندم وارداتی را بر اساس اطلاعات موجود در مورد قیمت‌های جهانی و با اعمال سایر عوامل موثر در بهای تمام شده، 800 تا 850 تومان‌ برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس چندی پیش با ارسال نامه‌ای از سوی وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت اعلام شد که در سال 1395 نیازی به واردات گندم نمی‌باشد و از انجام ثبت سفارش جدید خودداری شود.

پس از انتشارنامه مبنی بر ممنوعیت واردات گندم، قیمت گندم وارداتی تا کیلویی 200تومان افزایش یافت و از حدود 800 تومان به حدود 1000 تومان رسید.

در این رابطه علی‌اکبر مهرفرد معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: موضوع افزایش قیمت گندم وارداتی به سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از سازمان حمایت و وزارت صنعت خواسته‌ایم تا جلوی سودجویان را بگیرید، افزود: وزارت جهادکشاورزی بازرس و ابزار نظارت ندارد و ابزار بازرسی و نظارت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ما از آنها خواهش کرده‌ایم که سازمان حمایت این بازرسی‌ها را انجام دهد.

براین اساس در نامه‌ای که امروز منتشر شد وحید منایی عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای خطاب به واردکنندگان گندم در سال 94 آورده است:

«با عنایت به ثبت سفارش صورت گرفته از ناحیه آن شرکت طی سال جاری برای واردات گندم و با توجه به وصول گزارشاتی دال بر افزایش نامتعارف قیمت عرضه گندم وارداتی طی روزهای گذشته متاثر از فضای روانی بازار ناشی از ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای مذکور، از آنجایی که بر اساس اطلاعات موجود در مورد قیمت‌های جهانی و با اعمال سایر عوامل موثر در بهای تمام شده، قیمت فروش گندم تحویلی در مبادی ورودی کشور با لحاظ سود قانونی در حدود 8500-8000 ریال/ کیلوگرم برآورد می‌شود.

 لذا بدیهی است رعایت حدود قیمت یاد شده از سوی آن شرکت الزامی بوده و در صورت تخطی از مراتب مزبور و فروش محموله گندم وارداتی با قیمت‌های بالاتر، حسب مورد شرکت واردکننده مشمول رسیدگی وفق قانون تعزیرات حکومتی خواهد بود.»

انتهای پیام/مhttp://fna.ir/B2WVXO