رئیس باشگاه فرهنگی عمان عایشه درمکی با حضور در غرفه ایران پیشنهاد انتشار کتابی با مضمون معرفی عمان به منزله الگوی مدارا و تسامح در منطقه و جهان عرب با مشارکت ناشران ایرانی را ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در دومین روز برگزاری نمایشگاه مسقط، خانم دکتر عایشه درمکی رئیس باشگاه فرهنگی کشور عمان در محل غرفه ایران حاضر و با مسئولین غرفه و بهمن اکبری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی  ایران دیدار نمود. باشگاه فرهنگی عمان یکی از مراکز مهم این کشور است که در حوزه فرهنگ، ادبیات ، هنر و جوانان فعال است. این نهاد که از سال 1983 به دستور سلطان عمان تاسیس شده در حوزه نشر آثار متعددی در موضوعات ادبی و تاریخی را منتشر می سازد.
درمکی به توسعه روابط فرهنگی دو کشور اشاره نمود و پیشنهاد انتشار کتابی با مضمون معرفی عمان به منزله الگوی مدارا و تسامح در منطقه و جهان عرب با مشارکت ناشران ایرانی را ارایه نمود. ایشان همچنین برای ارتباط بیشتر با نهادهای فرهنگی ایران به ویژه موسسات فعال حوزه زنان اعلام آمادگی کرد. وی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز اعلام آمادگی نمود. ایشان با اشاره به برنامه موفق هفته گذشته این نهاد با رایزنی فرهنگی ایران که در آن باشگاه فرهنگی صورت گرفت و میزبان برنامه شب شعر ایرانی- عمانی بودند ابراز رضایت کرد.  در برنامه مشترک بین دو کشور استادان دکتر آذر شب از دانشگاه تهران و دکتر خاقانی از دانشگاه اصفهان و سما عیسی و علی الرواحی از شعرا برجسته عمان حضور داشتند. عایشه درمکی از عرضه صنایع دستی و آثار هنری ایرانی در این رویداد تقدیر نمود و خواستار ادامه این برنامه ها در دو کشور شد.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات و رشد جریان تبادل فرهنگی میان دو ملت در سه دهه قبل می کوشد با برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی در دومین دوره از حضور خود در این نمایشگاه موجبات ارتقاء سطح روابط نویسندگان و ناشران دو کشور را فراهم آورد. از برنامه های ایران در این دوره از نمایشگاه می توان به معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه، عرضه و نمایش بیش از400 عنوان کتاب در موضوعات ادبیات، هنر، ایران شناسی، کودک و نوجوان و … به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی و معرفی وضعیت نشر کشورمان درقالب یک کتاب به زبان عربی مشتمل بر آمار نشر در ایران، مراجع نشر، معرفی ناشران فعال، موسسات، انجمن و آژانس های ادبی مرتبط با نشر اشاره کرد. بر اساس این گزارش موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این نمایشگاه مذاکره برای فروش رایت کتاب های عرضه شده در غرفه ایران را در دستور کار خود قرار داده است که از این بین می توان به کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

یادآور می شود بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان تا 15 اسفند ماه به مدت 11روز در مسقط برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/http://fna.ir/E1H6Y2