رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، هفدهم مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت و نقش خبرنگاران را در مقوله اطلاع رسانی، نقشی مؤثر و حیاتی دانست .

به گزارش ندای گیلان،رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، هفدهم مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

“در نوشته هایتان توجه به خدا داشته باشید. بدانید که این قلم که در دست شماست در محضر خداست”(امام خمینی (ره) )

مؤثرترین سلاح بین المللی علیه دشمنان و مخالفان، سلاح ارتباطات رسانه ای است. پس مراقب باشید.(مقام معظم رهبری)

هفدهم مرداد، روز خبرنگار و روز بزرگداشت انسان‌های وظیفه‌شناس و سخت‌کوش است. روز خبرنگار فرصت مغتنمی است برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

امروزه نقش خبرنگاری و رسانه نقشی فراتر از اطلاع‌رسانی صرف است. شغل خبرنگاری آمیخته با هنر و خلاقیت است. در این راستا قطعاٌ نقش خبرنگاران در مقوله اطلاع رسانی، نقشی مؤثر و حیاتی است و از آنجایی که رسالت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش است، لذا از اصحاب رسانه انتظار می رود با توجه به ماهیت فعالیتشان، در راستای فرهنگ سازی و ارتقای سواد سلامت جامعه، اهتمام ویژه داشته باشند. بی شک رسیدن به این مهم بدون همراهی اصحاب رسانه امکان پذیر نیست.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید محمود صارمی ، از تلاش های ارزشمند فعالان این حوزه در عرصه انعکاس و اطلاع رسانی اخبار سلامت، قدردانی نموده و روز خبرنگار را به این قشر پرتلاش، امین و فهیم تبریک و تهنیت عرض می نمایم./

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک

رییس دانشگاه