بازرس کل استان گیلان دستور تشکیل پرونده برای مسئولان شهرداری بندر انزلی که در انجام وظیفه قانونی خود در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دهکده ساحلی بندر انزلی کوتاهی و قصور کرده اند، را داد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، متعاقب دعوت هیات مدیره باغ شهر بندرانزلی(دهکده ساحلی) از این بازرسی کل جهت بازدید از تغییرات غیر اصولی در بافت سنتی آن و عدم نظارت دقیق مسئولین در ساخت و سازهای خلاف مقررات ، بازرس کل استان گیلان از دهکده ساحلی بندر انزلی بازدید کرد.

در این بازدید که معاون نظارت و بازرسی و سربازرسان گروه های تابعه استانداری و شهرداری ها و گروه اقتصادی ، ده ده جانی را همراهی می کردند با مشاهده مغایرت‌ها در اصول شهرسازی، فنی و مهندسی از ریاست شورای شهر، سرپرست و معاونین شهرداری بندر انزلی جهت بررسی میدانی به محل وقوع تخلفات فراخوانده شدند.

بازرس کل استان گیلان ضمن تاکید بر حفاظت از بافت سنتی و زیبای این باغ شهر که به نوعی میراث گذشتگان نیز محسوب میشود، به سربازرس شهرداریها دستور داد در این خصوص پرونده ای تشکیل و با مسئولانی که وظیفه نظارتی و پیشگیری از وقوع تخلف ساختمانی داشته اند ولی در این امر کوتاهی نموده اند، برخورد شود.