سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان تسهیلات در قالب ایجاد مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش ندای گیلان،عباس علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی و مهارت‌آموزی دو مقوله به هم پیوسته در مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است اظهار داشت: سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ایجاد مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دفاع و پشتیبانی از آموزش‌های مهارتی را رویکرد این دستگاه برای ارتقاء بهره‌وری بخش تولید و خدمات عنوان کرد و ابراز داشت: تسهیلات مشاغل خانگی تنها به افراد و متقاضیانی پرداخت می‌شود که دوره‌های آموزش‌های مهارتی لازم را در فنی و حرفه‌ای گذرانده باشند.

علیزاده تکلیف کارفرمایان برای سوق دادن نیروهای کارشان جهت فراگرفتن آموزش‌های مهارتی مرتبط را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: افزایش سطح بهره‌وری تولیدات، بهتر شدن فضای کسب و کار و بهبود کیفیت محصولات ارائه شده از جمله مزایا و کارکردهای افزایش سطح مهارت کارگران و نیروهای کار است.

وی تجدید مهارت توسط افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند را نیز یکی دیگر از راهکارهایی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برای افزایش سطح مهارت‌آموزی افراد اتخاذ کرده است خواند و گفت: طبق برآوردهای انجام شده بیشتر افرادی که در استان گیلان از تسهیلات اشتغال خانگی بهره‌مند شدند مهارت‌‌آموخته بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از افرادی که مشمول بیمه بیکاری بودند برای بازآموزی مهارت خود اقدام کردند اظهار داشت: از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها و مشاغل مختلف در استان گیلان انتظار داریم برای ارتقاء سطح مهارت‌آموزی کارگران خود اقدامات لازم را انجام دهند.

علیزاده به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تعاون چشمه جوشان اشتغال است اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه تعاون و تشکیل شرکت‌های تعاونی بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار است گفت:  با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه باید با همراهی و تلاش مضاعف در راستای تحقق شعار جهش تولید گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان شیوع ویروس کرونا در کشور و استان را نیز مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه دولت برای حمایت از کسب و کارها اقدامات خوبی انجام داده است عنوان کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا یکی از این اقدامات است که برای پشتیبانی از بخش تولید به انجام می‌رسد.