معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در قالب هزار و ۲۴۸ پرونده به تاسیسات گردشگری گیلان پرداخت شده است.

به گزارش ندای گیلان،رضا حسن پور با اعلام این خبر گفت: با پیگیری این اداره کل میراث فرهنگی گیلان به تعداد هزار و ۲۴۸ پرونده به میزان ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۲ درصد پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان گفت: با شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب و خسارات به بخش گردشگری و تأسیسات این بخش وارد شده که با حمایت دولت با پرداخت تسهیلات بانکی نسبت به جبران بخشی از آن اقدام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تسهیلات و بسته‌های حمایتی ویژه از جمله امهال باز پرداخت تسهیلات و تمدید مهلت حق بیمه سهمیه کارفرمایی تا پایان سال ۹۹، امهال هزینه‌های آب، برق و گاز و هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹، تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصد با تنفس ۶ ماهه به منظور حمایت از بخش گردشگری در نظر گرفته شده است.

حسن پور همچنین با اشاره به صدور هفت موافقتنامه اصولی، اضافه کرد: استان گیلان از لحاظ آب و هوایی طبیعت بکر و دست نخورده، کوه‌ها، جنگل‌های سواحل، تالاب از یک سو و وجود مکان‌های دیدنی و تاریخی از سوی دیگر؛ از جمله استان‌هایی بوده که پتانسیل فراوانی برای توسعه صنعت گردشگری را دارا است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان گفت: این طرح‌ها شامل یک هتل، دو مجتمع، یک واحد پذیرایی و سه طرح بوم گردی است که با اجرای این طرح‌ها حداقل ۱۲۰ اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

حسن پور گفت: به منظور تسریع در انجام امور سرمایه گذاران نسبت به برگزاری هفتگی کمیته فنی استان اقدام کرده است و به منظور رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار آن، برنامه ریزی لازم جهت توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های مناسب در دستور کار اداره کل قرار دارد.