رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطرنشان ‌کرد:هم اکنون برنامه تولید 400 هزار اصله نهال توت در حال انجام است،تا پایان سال 97 در بین نوغانداران توزیع کنیم.

به گزارش ندای گیلان،مهندس علی اصغر داداش پور گفت:در حدود 6 هزار هکتار توتستان در استان گیلان وجود دارد که حداقل پتانسیل پرورش 60 هزار جعبه تخم نوغان را دارند.

وی افزود:امسال برای گیلان پیش بینی 25 هزار جعبه تخم نوغان را داریم و در استانهای دیگر هم قرار شده افزایش توزیع جعبه تخم نوغان اتفاق بیفتد.

داداش پور با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها برای توسعه پرورش کرم ابریشم در استانها ضروری است،خاطر نشان کرد:افزایش تولید برگ توت را به عنوان غذای کرم ابریشم در کشور در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد:برای توسعه توتستان‌ها در سال 95 بیش از 200 هزار اصله نهال به صورت رایگان توزیع شد و در سال 96 که 330 هزار اصله نهال توت در بین 19 استان کشور تولید و توزیع شد.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطرنشان ‌کرد:هم اکنون برنامه تولید 400 هزار اصله نهال توت در حال انجام است،تا پایان سال 97 در بین نوغانداران توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه توزیع نهال های توت متناسب با اقلیم استانها صورت می گیرد،گفت:به طور معمول در بهمن و اسفندماه توزیع اصله های نهال صورت می گیرد.

علی اصغر داداش پور با اشاره به اینکه با تامین نهاده‌ها،تخم نوغان،نهال توت و… می‌خواهیم اقبال مردم را به نوغانداری افزایش دهیم،افزود:هدف ما این است که با آموزش،اطلاع رسانی و آگاهی هایی که اتفاق می افتد،بتوانیم کالای های ایرانی مانند فرش که بر پایه اول پیله ابریشم هستند،بهتر و بییشتر در گیلان اتفاق بیفتد را دنبال می کنیم.