ندای گیلان:در حالی شورای پول و اعتبار به منظور بازگشت رونق به بازار مسکن با افزایش وام خرید مسکن به دنبال تحریک بخش تقاضا است که نیازهای ضروری در بازار مسکن با مشکل مواجه شده اند و خرید ویلا و خانه های لوکس در سال های اخیر به اندازه خرید مسکن در سطح شهر با […]

ندای گیلان:در حالی شورای پول و اعتبار به منظور بازگشت رونق به بازار مسکن با افزایش وام خرید مسکن به دنبال تحریک بخش تقاضا است که نیازهای ضروری در بازار مسکن با مشکل مواجه شده اند و خرید ویلا و خانه های لوکس در سال های اخیر به اندازه خرید مسکن در سطح شهر با رکود مواجه نبوده اند.

در حالی که بازار مسکن در طی ۲ سال گذشته در رکود قرار داشته شورای پول و اعتبار به منظور بازگشت رونق به بازار افزایش وام خرید مسکن را تصویب کرد و بر همین اساس وام خرید مسکن برای خانه اولی ها در تهران ۸۰ میلیون تومان تعیین شد.

این در حالی است که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است وام‌های خرید مسکن پاسخگوی کلانشهرها نیست و این قبیل وام‌ها می‌توانند کیفیت تملک مسکن در شهرهای کوچک را بهبود ببخشند که ما به دنبال این هستیم‌.

وزیر راه و شهرسازی مسکن قابل خرید با تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن را براساس الگوی این بخش عنوان و تاکید کرد: میزان اقساط این تسهیلات بیشتر از اجاره پرداختی طبقه متوسط نیست.

آخوندی درباره‌ اقساط بالای این تسهیلات تاکید کرد: قاعدتا کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند که توانایی بازپرداخت آن را برخوردار باشند.

در حالی شورای پول و اعتبار به منظور بازگشت رونق به بازار مسکن با افزایش وام خرید مسکن به دنبال تحریک بخش تقاضا است که نیازهای ضروری در بازار مسکن با مشکل مواجه شده اند و خرید ویلا و خانه های لوکس در سال های اخیر به اندازه خرید مسکن در سطح شهر با رکود مواجه نبوده اند.

بر همین اساس عرضه ویلا در تهران و حومه تهران در سال های اخیر شرایط بهتری داشته و این عرضه به واسطه افزایش تقاضا بوده است و این موضوع نشاندهنده رونق نسبی در بازار ویلا در تهران و حومه است.

بررسی فایل های فروش ویلا در حومه تهران نشان می دهد در این زمینه عرضه زیادی صورت گرفته و متقاضیان فراوانی نیز برای این موضوع وجود دارد.