قطعاً از شخصی که در فرمانداری یک شهرستان حضور دارد انتظار می رود که به جای ورود به بازی های شعاری و تبلیغاتی با مطالعه و دقت بیشتر منافع مردم آن شهرستان را در نظر گرفته و از هرگونه تنش خودداری نماید.

ندای گیلان:مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه حدود ۲ هزار از اراضی گیلان، از جمله فرودگاه سردار جنگل رشت و شهرک های صنعتی سپیدرود رشت کیشستان صومعه سرا و بندر انزلی اتفاق مبارکی را برای مردم استان گیلان رقم زد که این مهم در صورت تایید شورای نگهبان می تواند فصل نوینی در جهت رونق و جهش تولید و ایجاد اشتغال و همچنین صادرات و ارزآوری توسط تولیدکنندگان استان گیلان باشد.

قطعاً با الحاق شهرک صنعتی مانند سپیدرود و ۲ شهرک صنعتی دیگر تمامی کارخانجات آن از مزیت های بسیار ارزشمندی از قبیل معاف مالیاتی و نجات از بروکراسی اداری و درگیری با اداره جات مختلف و انجام تمام امورات به صورت متمرکز در سازمان منطقه آزاد انزلی و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این شهرک ها را در پی خواهد داشت.

علاوه بر این الحاق فرودگاه سردارجنگل میتواند در ترانزیت هوایی فصل نوینی را رقم بزند که کالاهای تولید گیلان در الویت این امر قرار دارند که نتیجه آن به ایجاد اشتغال جوانان گیلانی کمک می‌کند. همچنین حضور چشمگیر گردشگران خارجی که می توانند بر اساس قانون بدون ویزا در مناطق آزاد حضور یابند فصل نوین گردشگری و رونق حوزه گردشگری تقویت اقتصاد خرد مردم استان را در پی داشته باشد. در همین راستا برخی با ایجاد شایعه و دامن زدن به آن در فضای مجازی مبنی بر این که نام منطقه آزاد انزلی تغییر یافته در صدد مخدوش کردن افکار مردم شهرستان بندر انزلی هستند که این یک قضاوت کورکورانه و بدون سندیت می باشد چرا که قرار نیست نام انزلی از منطقه آزاد برداشته شود و البته از همه مهمتر قطع نان جوانان و مردم گیلان بندر انزلی مهم تر از یک نام است! در همین راستا فرماندار غیربومی بندر انزلی نیز روز گذشته در اظهارنظر شتابزده به این مسئله بی اساس دامن زد که واکنش نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشت.

قطعاً از شخصی که در حاکمیتی و فرمانداری یک شهرستان حضور دارد و انتظار می رود که به جای ورود به بازی های شعاری و تبلیغاتی با مطالعه و دقت بیشتر منافع مردم آن شهرستان را در نظر گرفته و از هرگونه تنش خودداری نماید چرا که مردم و جوانان بندر انزلی نیازمند ایجاد اشتغال و تقویت اقتصادی هستند و قطعاً باید در موضوع اشتغال اولویت اول باشند همانطور که گفته شد آقای فرماندار بهتر است به فکر نان مردمان شهرستان باشد نه صرفاً یک نامی که هیچ تغییری نیز در آن صورت نگرفته است.