رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دغدغه مدیر کل پزشکی قانونی گیلان پیرامون ساختمان در حال ساخت متعلق به این مجموعه تصریح کرد: سعی می‌کنیم که نهایت مساعدت با نگاه تعاملی به پرونده تخلفاتی این ساختمان صورت گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت به همراه جمعی از اعضای شورا و شهردار منطقه چهار رشت در دیدار با مدیر کل پزشکی قانونی گیلان با آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان در ارائه خدمات‌رسانی مطلوبتر به مراجعین اظهار کرد: از سختی کار مجموعه پزشکی قانونی مطلع هستیم و پرسنل پزشکی قانونی در حین فعالیت ممکن است با اجسادی مواجه شوند که مدت‌ها از زمان فوتشان سپری شده و چنین مواردی بر سختی کار این مجموعه می‌افزاید.
وی با بیان اینکه زحمات مجموعه پزشکی قانونی قابل تقدیر است افزود: احداث مجموعه پزشکی قانونی در لاکان گام بسیار موثری بود که با هدف تسریع در ارائه خدمات و رفاه بیشتر مراجعین انجام شد و این اقدام در کاهش ترافیک نیز بسیار تاثیرگذار بود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دغدغه مدیر کل پزشکی قانونی گیلان پیرامون ساختمان در حال ساخت متعلق به این مجموعه تصریح کرد: سعی می‌کنیم که نهایت مساعدت با نگاه تعاملی به پرونده تخلفاتی این ساختمان صورت گیرد. سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت نیز نهایت همکاری را با مجموعه پزشکی قانونی گیلان همچون گذشته داشته باشد.
وی به درخواست مدیر کل پزشکی قانونی گیلان پیرامون اختصاص یکی ار املاک شهرداری رشت به مجموعه اداری پزشکی قانونی گیلان به طور موقت با هدف استقرار یکی از واحد این مجموعه افزود: در این باره مکاتبات لازم با شهرداری صورت گیرد تا در صورت وجود مکانی مناسب مساعدت لازم صورت گیرد.

ارائه نظرات قانونی پزشکی قانونی گیلان پیرامون یک سوم از پرونده‌های دستگاه قضا
علی سلیمان‌پور مدیر کل پزشکی قانونی گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این مجموعه اظهار کرد: اعضای شورا منتخبین مردم هستند و دغدغه اعضای شورا دغدغه مردم است.
وی با بیان اینکه مجموعه پزشکی قانونی گیلان به نحوی با تمامی افراد ارتباط دارد افزود: مجموعه پزشکی قانونی با افرادی به طور روزانه مواجه است که به واسطه حادثه و اتفاقی که برای خودشان یا عزیزانشان رقم خورده است به لحاظ روحی در شرایط مناسبی قرار ندارند.
سلیمان‌پور با تاکید به اینکه مجموعه پزشکی قانونی گیلان، امین دستگاه قضا است افزود: پزشکی قانونی استان متولی ارائه نظرات کارشناسی درباره یک سوم از پرونده‌هایی است که در دستگاه قضا مطرح شده اند.
مدیر کل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه زیر ساخت‌های پزشکی قانونی گیلان طی چند سال اخیر کاملا مغفول مانده است افزود: با سازمان آرامستان شهرداری رشت تعامل بسیار خوبی داریم و از منتخبین مردم رشت در شورا تقاضا داریم پیرامون وضعیت ساختمان متعلق به مجموعه پزشکی قانونی گیلان واقع در میدان رازی نیز نگاه مساعد داشته باشند.

تاکید بر ارائه خدمات مطلوب در تمامی حوزه‌ها به مردم
سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت نیز در این دیدار با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب در تمامی حوزه‌ها به مردم رشت اظهار کرد: مجموعه پزشکی قانونی گیلان بسیار پُر تلاش است و از تلاش‌های این مجموعه در راستای رفع مشکلات شهروندان رشت تقدیر و تشکر می‌کنم.

هادی رمضانی نائب رئیس شورای شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نهایت همکاری را با این مجموعه در راستای بهبود خدمات به مراجعین داریم اظهار کرد: برای مجموعه پزشکی قانونی گیلان آرزوی موفقیت دارم.

حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه انتظار می‌رود امور مربوط به تحویل اجساد از پزشکی قانونی به خانواده‌ها تسریع شود اظهار کرد: گاها شاهد هستیم که برخی از وابستگان فرد متوفی از ساعات اولیه صبح در پزشکی قانونی حضور پیدا می‌کنند و ساعت‌های طولانی به منظور دریافت جسد معطل می‌شوند و انتظار داریم این موضوع تسریع شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم به مجموعه به پزشکی قانونی به عنوان یک ملجأ و پناهگاه نگاه می‌کنند اظهار کرد: یقینا شفافیت این مجموعه منجر به صدور آرایی بر اساس عدل و انصاف است.
نادر حسینی یا بیان اینکه مردم به مجموعه پزشکی قانونی اعتماد دارند افزود: یقینا تعیین تکلیف عوارض ساختمان متعلق به مجموعه پزشکی قانونی موجب می‌شود که در ارائه خدمات مطلوبتر به مراجعین نیز تسریع شود.