فرماندار فومن گفت:در اجرای مصوبات و دستورالعمل های ملی، در شهرستان هایی که وضعیت زرد قرار دارند هنوز شاهد بازگشایی مساجد و اقامه نمازهای جماعت و جمعه نخواهیم بود و شهرستان فومن نیز در این زمره قرار می گیرد و بنابراین در ایام مبارک شب های قدر، مساجد و اماکن مذهبی باز نخواهند بود و مراسم شب های احیاء برگزار نخواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،بیست و یکمین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.
نماینده عالی دولت در این جلسه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و تقدیر از اقدامات اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونای شهرستان فومن در راستای افزایش ضریب سلامت عمومی، از محوریت پایش اقدامات انجام شده و مرور اقدامات و اجرای مصوبات در جلسات فعلی و آتی این ستاد خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه و بیش از ۲۰۰ مصوبه، بر لزوم اجرای صحیح مصوبات و پیگیری و نظارت مستمر بر نحوه انجام کار تاکید کرد.
محسنی با تاکید مجدد بر ممنوعیت هرگونه برگزاری مراسم ترحیم، اداره اوقاف شهرستان را مکلف به نظارت بر این امر دانست و افزود: دستگاه های متولی، خود باید ناظر و پیگیر اجرای صحیح مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان باشند.
فرماندار شهرستان با بیان این که نظارت بر اجرای مصوبات ستاد، تا پایان کنترل و مهار کرونا ویروس ادامه خواهد داشت، از همکاری اصناف و بازاریان با مسئولین تقدیر و تشکر کرد.
محسنی با تاکید بر این که کرونا هنوز مهار نشده، خواستار توجه و همکاری عموم با دست اندرکاران در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی شد.
وی با اشاره به اهمیت رعایت فاصله اجتماعی میان مردم، تشریک مساعی عموم و اصناف و بازاریان را برای تضمین سلامتی عمومی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان خواستار شد و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، خواستار همکاری عموم، دستگاه ها، اصناف و تمام افرادی شد که فعالیت کم ریسک عمومی دارند.
به گفته فرماندار شهرستان و در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر آموزشگاه های فنی و حرفه ای و باشگاه های ورزشی شهرستان در سایت مربوطه ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند، بازگشایی آن ها تنها پس از رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع خواهد بود.
وی همچنین افزود: در اجرای مصوبات و دستورالعمل های ملی، در شهرستان هایی که وضعیت زرد قرار دارند هنوز شاهد بازگشایی مساجد و اقامه نمازهای جماعت و جمعه نخواهیم بود و شهرستان فومن نیز در این زمره قرار می گیرد و بنابراین در ایام مبارک شب های قدر، مساجد و اماکن مذهبی باز نخواهند بود و مراسم شب های احیاء برگزار نخواهد شد.
محسنی افزود: راهپیمایی روز قدس بر اساس تقسیم بندی بهداشتی شهرستان ها انجام خواهد شد و در صورتی که شهرستان همچنان در دسته زرد قرار بگیرد، تنها رژه موتوری انجام خواهد شد.
نماینده عالی دولت در ادامه سخنان خود همسو با مصوبات ملی برای استان و به همین ترتیب، الزامات آن برای شهرستان در صورت پایداری وضعیت زرد، از عدم برگزاری نماز عید فطر در شهرستان فومن خبر داد‌.
محسنی، اقدامات گروه های جهادی، هیئت های مذهبی، خیرین و اصناف در تهیه بیش از ۵ هزار بسته معیشتی را مورد تقدیر قرار داد و خواستار استمرار این امر پسندیده شد و اظهار امیدواری کرد که طرح مواسات به ویژه در ایام پساکرونا ادامه یابد.
وی همچنین خواستار استمرار رصد فضای مجازی به منظور جلوگیری از ایجاد فضای یاس و ناامیدی میان مردم و بزرگنمایی مشکلات و افزایش توقعات خارج از ظرفیت دولت در ایام پساکرونا شد.
محسنی با تاکید بر لزوم استمرار ضدعفونی سازی در سطح معابر عمومی، خواستار این شد که شهرداران حداقل در دو نوبت در هفته اقدام به ضدعفونی سازی و گندزدایی این معابر عمومی کنند.
در ادامه، روسای شبکه بهداشت و صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و رئیس اداره صمت شهرستان، افزود: طی هفته گذشته بیش از ۱۶ هزار لیتر محلول ضد عفونی و ۲۶ هزار ماسک تولید و توزیع شده است.