رئیس مرکز 122 شرکت آبفای گیلان گفت: از شهریور سال گذشته تاکنون تعداد 6 هزار و 990 انشعاب به صورت تلفنی و آنلاین از طریق سامانه 122 فروخته شده است.

به گزارش ندای گیلان،حمیدرضا ناطقی در نشست خبری به تشریح عملکرد سامانه شبانه روزی آب و فاضلاب برای ارائه خدمات به شهروندان پرداخت و اظهار کرد: سامانه های تلفنی همواره یک پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های خدمات رسان دولتی هستند که تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم نسبت به خدمت‌رسانی اقدام کنند.

وی گفت: مرکز ارتباطات مردمی 122 یکی از این سامانه‌های ارتباطی است که در تابستان سال گذشته به عنوان دومین استان کشور پس از اصفهان راه‌اندازی شد. این سامانه که در ابتدا به جهت اعلام حوادث حوزه آب و فاضلاب راه‌اندازی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته بود، مدتی پس از راه اندازی با افزودن خدمات فروش و پس از فروش از جمله امکان خرید انشعاب، پرداخت قبض آب بها، تغییر کاربری و مواردی دیگر از این قبیل به سامانه خدمات خود تلاش کرد تا رفاه هرچه بیشتر مشترکین را فراهم آورد.

این مقام مسئول، از جمله مزایای استفاده از سامانه را دریافت حوادث آب و فاضلاب به صورت شبانه‌روزی، اعلام کارکرد کنتور و صدور صورتحساب به صورت 24 ساعته، واگذاری انشعاب و دریافت انتقادات و پیشنهادات در تمام ساعات شبانه روز و ایام هفته اعلام کرد و یادآور شد: این خدمات منجر به عدم نیاز شهروندان برای مراجعه حضوری به شرکت آب و فاضلاب شده و از ترددهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر می کاهد.

ناطقی خاطرنشان کرد: از شهریور سال گذشته که امکان خرید تلفنی انشعاب فراهم شد تا امروز تعداد 6 هزار و 990 انشعاب به صورت تلفنی و آنلاین فروخته شده که رقم قابل توجهی ‎ است و این میزان فروش آنلاین سهم قابل توجهی در کاهش ترافیک شهری نیز داشته است که با افزایش میزان آشنایی شهروندان با این سامانه و بهره‌گیری از آن به جای مراجعه فیزیکی و حضوری می‌ تواند گام مثبت و مهمی در تحقق دولت الکترونیک نیز باشد.