معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به واگذاری ۴۲ مسکن محروم در هفته دفاع مقدس، گفت: هزینه ساخت این مسکن‌ها توسط سپاه، خیران و کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ احمدرضا منشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جنگ ذاتاً خرابی و ویرانی در پی دارد، اظهار کرد: جوانان ما با تفکر جهادی تمامی موانعی که بر سر راه دفاع از کشور وجود داشت برداشتند لذا دفاع مقدس بر خلاف سایر جنگ‌ها باعث بیداری ملت‌های مسلمان شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به شعار چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس با عنوان «ما مقتدریم»، تصریح کرد: برنامه‌های دفاع مقدس امسال بر اساس نقش، تبیین و انتقال فرهنگ جهاد تنظیم شده و به صورت مجازی و حقیقی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: عناوین برنامه‌های دفاع مقدس امسال وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، استکبارستیزی، نقش نیروهای مسلح و جهادگران و فرماندهان حماسه آفرین است.

سرهنگ منشوری با اشاره به تدارک چهار هزار و ۲۳۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس گیلان، تاکید کرد: ۳۰۰ برنامه شاخص شهرستانی و ۴۲ برنامه شاخص استانی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری برنامه سراسری تجلیل از یک میلیون رزمنده، عنوان کرد: سهم رزمندگان گیلانی ۲۰ هزار نفر است و بنا داریم به صورت نمادین از این عزیزان در مراسمی تجلیل کنیم.

منشوری با اشاره به افتتاح ۴۲ مسکن محرومین هفته دفاع مقدس در گیلان، گفت: این محرومان توسط کمیته امداد به ما معرفی شده و بخشی از هزینه توسط سپاه، بخشی توسط خیران و بخشی نیز از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، علمی، اقتصادی، اشتغال و محرومیت زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس در همه شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

منشوری با بیان اینکه ۲۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در این هفته منتشر می‌شود، افزود: حضور بسیجیان و رزمندگان و گروه‌های جهادی در مراکز واکسیناسیون در راستای کمک به اجرای طرح شهید سلیمانی نیز در دستور کار قرار دارد.