در مراسمی به ۲۳۰ خانوار منتخب گیلانی که مشمول طرح جوانی جمعیت شدند ، ۱۱۵ قطعه زمین واگذار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در مراسمی، به نمایندگی از ۲۳۰ خانوار منتخب استان، به ۵ خانوار دارای سه فرزند به بالای گیلان که مشمول ماده‌ی ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شدند اراضی رایگان واگذار شد.

این زمین‌ها در شهرستان‌های فومن، صومعه سرا، آستانه و شفت واقع است.

استاندار در این مراسم بر لزوم حمایت جدی دولت از اهداف پیش بینی شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی دولت برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور ، زمینه سازی برای افزایش نیرو‌های مولد ضروری است.

اسدالله عباسی همچنین تلاش برای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب را از اولویت‌های دولت برشمرد و افزود: مدیران و دست اندرکاران دولتی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است ، تلاش می‌کنند.

وی به خانوار‌های دارای سه فرزند به بالا اطمینان داد از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای خانه دار شدن آن‌ها بهره می‌گیرد و علاوه بر زمین برای تامین خودروی آنان نیز برنامه ریزی خواهد شد.

سجاد جلالی ، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم از تامین زمین برای واگذاری به ۳۴ هزار خانوار دارای ۳ فرزند به بالای کشور خبر داد و افزود: شرط بهره مندی از زمین این است که فرزند سوم خانوار باید از ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد یعنی زمان ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متولد شده باشد.

محمدرضا فلاحتگر ، سرپرست اداره‌ی کل راه و شهرسازی گیلان نیز در این مراسم روند شناسایی و واگذاری زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند به بالا را در استان تشریح کرد و افزود : درحال حاضر قرعه کشی واگذاری زمین در شهرستان‌های آستانه‌ی اشرفیه و صومعه سرا برگزار شده و در شهرستان‌های شفت و فومن نیز درحال پیگیری ست.