کاظم لطفی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در 11 شهر گیلان اظهار کرد: اجرای طرح فاضلاب در تمام نقاط رودسر به صورت فازبندی انجام می‌شود.

ندای گیلان:کاظم لطفی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در 11 شهر گیلان اظهار کرد: اجرای طرح فاضلاب در تمام نقاط رودسر به صورت فازبندی انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح فاضلاب در شهرک شهید انصاری رودسر اشاره کرد و افزود: هفته دولت امسال شبکه اصلی، انشعاب فرعی و ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرک مذکور به اتمام می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

لطفی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب در رودسر به شش نقطه فازبندی شده است، تصریح کرد: امسال یک نقطه از طرح مذکور افتتاح می‌شود ضمن اینکه فاز بعدی در سال جاری آغاز می‌شود و در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اختصاص 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب در شهر لنگرود در سال 94 خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح مذکور در چهار فاز پیش‌بینی شده بود و در شش فاز اجرایی کردیم.

وی به اجرای فاز اصلی طرح فاضلاب شهر لنگرود در سال جاری اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال فاز اصلی فاضلاب شهر لنگرود وارد مدار می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهری لاهیجان در سال 95 به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: سال جاری 90 درصد از طرح فاضلاب شهر لاهیجان به اتمام می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان اجرای طرح فاضلاب شهر سیاهکل را پس از لاهیجان عنوان کرد و یادآور شد: اجرای طرح فاضلاب شهر سیاهکل در مرحله نخست در سه فاز پیش‌بینی شده و وارد مدار می‌شود.

وی اولویت اصلی در شهر صومعه‌سرا را احداث تصفیه‌خانه دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم تصفیه‌خانه شهر صومعه‌سرا را در مدت دو سال احداث کنیم، 80 درصد از فاضلاب این شهر تصفیه می‌شود.

لطفی مشکل شهر فومن را نداشتن تصفیه‌خانه فاضلاب ذکر کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب فومن را می‌توان به روش بی.او.تی یا با همکاری بانک توسعه اسلامی احداث کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه اسناد مناقصه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تالش در حال تهیه است، تصریح کرد: بخشی از جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهر تالش به مناقصه رفته و انتخاب پیمانکار انجام شده است.

وی ادامه داد: زمین اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب تالش تحویل شده و در مدت پنج ماه بخشی از شبکه فاضلاب این شهر به شش نقطه تقسیم می‌شود و یکی از نقاط اصلی و فرعی به اتمام می‌رسد.

لطفی اجرای طرح فاضلاب در شهر آستارا را به روش مکش خواند و بیان کرد: اسناد مناقصه اجرای شبکه توزیع آماده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه در اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب در بندر انزلی از تکنولوژی جدید مکش استفاده شده است، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب بندر انزلی در حال احداث است و در مجموع طرح جمع آوری فاضلاب در 11 شهر گیلان وارد فاز گسترده عملیاتی می‌شود.