مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: در ماه محرم فضاهای تبلیغاتی شهر رشت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ندای گیلان سجاد محجوب در گفت و گویی با اشاره به اهمیت فضاسازی مناسب شهری در ماه محرم گفت: انجام تبلیغات محیطی و نصب پرچم‌های عزاداری موجب می‌شود تا همگان فضای ماتم و عزا را درک کنند و آمدن ماه محرم را احساس کنند.

وی ادامه داد:ما بایددر پاسداشت خون اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا سهیم باشیم.

محجوب همکاری شهرداری رشت با هیئت‌های عزاداری را از برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: شهرداری رشت امسال نیز بیش از پیش در راستای تبیین فرهنگ عاشورا و پاسداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برنامه‌هایی را جهت زنده نگهداشتن شور حسینی به انجام می‌رساند.

وی هویت بخشی سیمای بصری و فضاسازی تبلیغی سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند بیلبوردها، نصب بنر،پلاکارد،استند با موضوع گرامیداشت ایام ماه محرم و با محوریت پیام‌های اباعبدا.. الحسین(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هماهنگی با مساجد،هیأت مذهبی و دسته‌های عزاداری جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن نماز ظهر عاشورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری، پخش تصاویر عزاداری از تلویزیون شهری، پخش مداحی از سیستم صوتی در میدان اصلی شهر، سیاه پوش کردن شهر و … را پاره‌ای از این اقدامات برشمرد.

مدیرعامل سازمان نیز تاکید کرد: سازمان زیباسازی در بحث محرم سه مقوله مهم فضاهای تبلیغی، نصب المان‌ها، میادین امام حسین و امام علی (ع) رشت برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام داده است .

وی افزود:در ایام محرم فضاهای تبلیغاتی در سطح رشت در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت و همچنین تعداد بیست المان از سالهای گذشته در این خصوص وجود دارد و ده المان جدید نیز در محرم امسال ساخته می‌شود .

محجوب در خصوص وضعیت میادین امام علی و امام حسین(ع)رشت بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است تقاطع غیر هم‌سطح از این مسیرها عبور کند به همین علت در انجام برخی از برنامه‌ریزی‌ها منتظر نتایج اقدامات بعدی هستیم.

 

محرم


isna