بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از فردا شاهد نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان،مازیار غلامی با اشاره به وزش باد گرم در جلگه و ارتفاعات گیلان، اظهار کرد: وزش باد گرم موجب افزایش کاذب دمای هوا شده و طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۶ درجه سانتی گراد سردترین و لاهیجان با ۲۸ درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بودند.

وی دمای فعلی رشت را ۱۹ درجه سانتی گراد دانست و افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از فردا شاهد نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه خواهیم بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از عصر و شب فردا انتظار بارندگی و وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت، تصریح کرد: این وضعیت طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برقرار خواهد بود.

غلامی از کاهش محسوس دمای هوا طی فردا و پس فردا خبر داد و گفت: کاهش ۱۰ درجه ای برای جلگه و ۲۰ درجه ای برای ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر بارش ها به صورت برف است، اضافه کرد: در جلگه فقط بارندگی داریم و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی از پایدار شدن موقت هوا طی روز چهارشنبه خبر داد و یادآور شد: برای روز چهارشنبه انتظار جنوبی شدن جریانات و وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها را داریم، اما مجددا برای روزهای پنجشنبه و جمعه هوا سرد و بارانی می شود.