فرماندار رشت با اشاره به اجرای گشت رضویون در سطح محلات و روستاها، بر نقش همراهی و هم افزایی مجموعه سپاه و نیروی انتظامی در روند صعودی شاخص های امنیت محله محور تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، امام پناهی در کمیسیون پیشگیری از سرقت شهرستان رشت با اشاره به این مطلب که در تمامی زمینه ها پیشگیری اولویت نخست مقابله با جرائم و ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: یکی از عمده ترین دلایل وقوع سرقت عدم توجه شهروندان و دستگاه ها به مقوله پیشگیری و بالا بردن ضریب حفاظت از اموال و اماکن است.

وی افزود: با هدف نا امن کردن محیط برای وقوع جرم، اجرای گشت های رضویون توسط پایگاه های بسیج محلات و روستاها نقش مهمی بر عهده دارد.
دکتر امام پناهی با بیان این مطلب که در آمار سرقت های خطر آفرین مانند سرقت سیمهای برق و جرائم خشن کاهش خوبی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ داشته ایم، اظهار داشت: در مورد افزایش آمار سرقت های خرد عوامل متعددی از جمله جرائم مرتبط با مواد مخدر دخیل هستند که می توان با ارتقاء امنیت محله محور و نا امن سازی محیط برای این دسته از مجرمان، به کاهش چشمگیری در آمار سرقت های خرد دست یافت.
فرماندار رشت با تاکید بر نقش پر رنگ و اثرگذار اجرای گشت های رضویون در سطح محلات و روستاها در کاهش محسوس آمار جرائم، ادامه داد: همراهی و هم افزایی مجموعه سپاه و بسیج در کنار پرسنل خدوم ناجا در راه افزایش نظم و ضریب امنیت اجتماعی همیشه نتایج مثبتی به همراه داشته و جا دارد تا دستگاه های مختلف با پشتیبانی از دست اندرکاران و مجریان این طرح، از ظرفیت بالای نیروهای محلی و آشنا به محیط در جهت دستیابی به امنیت حداکثری محلات و روستاها استفاده کنند.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اهمیت توجه به عوامل موثر در پیشگیری از جرائمی مانند سرقت در دستگاه های دولتی، اظهار داشت: ضرورت دارد تا دستگاه هایی مانند آب منطقه ای و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان با رعایت نکات حفاظتی و موارد ایمنی امکان ارتکاب جرائمی مانند سرقت ترانس برق، تجهیزات چاه های آب و تابلو برق توسط مجرمان را به حداقل برسانند.