نشست خبری رضا رسولی، رئیس هیئت کاراته گیلان، با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

ندای گیلان:در ابتدای این نشست که عصر دیروز در دفتر هیئت کاراته گیلان برگزار شد رضا رسولی با اشاره به اینکه از ۱۶ آذر ۹۶ در این مسئولیت حضور دارد اظهار داشت: کاراته پرافتخار ترین ورزش استان است اما ضعف فنی در مدیریت کاراته سبب عدم استفاده درست از آورده های مالی شده و نتوانسته ایم ملی پوشان زیادی در رده های مختلف داشته باشیم.

رئیس هیئت کاراته گیلان با اشاره به آخرین مدال گیلان در المپیک که متعلق به مرحوم نامجو بوده است نسبت به افتخار آفرینی سارا بهمنیار در المپیک توکیو ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم سارا بهمنیار به حسرت چندین ساله گیلان درالمپیک پایان دهد. صادقانه بگویم که تا امروز هیئت کاراته کار خاصی را برای سارا بهمنیار انجام نداده است و در ادامه باید ایشان را از حاشیه ها دور کنیم تا در آرامش به کار خود ادامه دهند و هدف ما این است که به قهرمانان خود بیشتر رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک سال تا المپیک توکیو باقی مانده است بر حمایت های مادی و معنوی از ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک دارند تاکید کرد و به جایگاه ویژه بانوان در کاراته گیلان پرداخت.

رضا رسولی با بیان اینکه امروزه قزوین جایگاه سابق گیلان در سطح کشور را به دست آورده است اعلام کرد: قزوین برای قهرمانان خود برنامه های حمایتی ویژه ای دارد و ما نیز باید در آینده چنین برنامه هایی را در دستور کار قرار دهیم.

رسولی در ادامه به تعارضات و فضای دوقطبی حاکم بر کاراته گیلان پرداخت و خاطر نشان کرد: با تعامل سازنده سعی در پرورش استعدادها داریم و اعتقاد داریم بزرگان کاراته باید در کنار ما باشند.

رئیس هیئت کاراته گیلان افزود: متاسفانه مشاهده می کنیم که فردی از ما شکایت می کند که بنده ۲۰ سال در کاراته بوده ام و باید ۲۰۰ میلیون تومان به من پرداخت شود و جالب آن که یک رئیس هیئت شهرستان، راه را برای این شکایت باز می کند. اگر با بنده مشکل دارند می توانم استعفا دهم اما این مشکلات برای کاراته باقی می ماند و نباید به خاطر مشکل با بنده، کاراته آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت ورزشی، ورزشی بودن شاید لازم باشد اما کافی نیست گفت: بنده به صورت آماتور ۱۰ سال در رشته جودو فعالیت داشته ام. در برخی هیئت ها مثل هیئت بوکس از درون همان خانواده، هیئت مدیریت می شود و جایگاه مناسبی را نیز در کشور پیدا می کند اما این اتفاق همواره رخ نمی دهد و ممکن است یک ورزشکار موفق به مدیر موفق تبدیل نشود.

رضا رسولی از تشکیل شورای عالی راهبردی هیئت کاراته گیلان طی سه هفته آتی خبر داد و تصریح کرد: بازنگری در کادر فنی، تمرینات مشترک پیشکسوتان و قهرمانان و ایجاد انگیزه از جمله برنامه های هیئت کاراته گیلان است.

رئیس هیئت کاراته گیلان از برگزاری یک کاپ بین المللی تا پایان خرداد ماه خبر داد و افزود: برگزاری چنین مسابقاتی می تواند جایگاه کاراته گیلان در سطح کشور را ارتقا دهد.

وی همچنین از آمادگی این هیئت برای برگزاری یک رویداد ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت سخن گفت و افزود: سال گذشته نیز اولین همایش ورزشی پیاده راه را در ماه مبارک رمضان برگزار کردیم.

رسولی در ادامه از برکناری کل ارکان هیئت کاراته گیلان به جز ۴ نفر خبر داد و گفت: این به معنای عدم صلاحیت این افراد نیست و شاید در آینده از آنها استفاده کنم.

رئیس هیئت کاراته گیلان افزود: من احساس دین به کسانی که بنده را آورده اند نمی کنم و احساس دین من به کاراته است. قرار بر این نیست به خاطر آن افراد منافع کاراته را زیر پا بگذارم. اعتقاد دارم پایبندی یک مدیر به تیمی که او را آورده یک مزیت برای مدیر به شمار نمی رود. بنده به کاراته وفادارم نه به افراد.

رضا رسولی در ادامه گفت: زمانی که به هیئت کاراته آمدیم هیچ مدارکی از گذشته به ما تحویل داده نشد و بعد ها متوجه شدیم ۲۰۰ میلیون تومان تعهد قبلی داریم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از گردش مالی ۱۳ میلیارد ریالی هیئت کاراته استان در دوران مدیریتی خود خبر داد و اعلام کرد: در این دوران تراز مالی مثبتی به جا مانده است و ریز هزینه ها می تواند در اختیار اصحاب رسانه قرار بگیرد.

رضا رسولی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ابهامات مالی گذشته برخی هیئت های ورزشی گفت: بنده هم اطلاعات کاملی ندارم و در حد شنیده ها است اما در دوران مدیریتی بنده چنین اتفاقاتی رخ نداده است.

رئیس هیئت کاراته گیلان همچنین تغییرات مدیریتی در ارکان مختلف هیئت را تصمیم فردی خود دانست و اعلام کرد: هیچگاه چنین تغییراتی با نظرات بیرونی نبوده است. هرچند نظرات مشورتی در خصوص صلاحیت افراد می گیریم اما تصمیم گیرنده نهایی در خصوص ارکان مختلف هیئت خودمان هستیم.

در ادامه فاطمه قاسمی مربی تیم ملی ایران در خصوص مسیر پیش روی سارا بهمنیار برای رسیدن به رقابت های المپیک اظهار داشت: دو راه پیش روی سارا بهمنیار وجود دارد. مسیر اول بر اساس وزن ورزشکار است. سارا بهمنیار در وزن ۵۰ کیلوگرم به رقابت می پردازد و در المپیک در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم باید شرکت کند. رنکینگ سارا بهمنیار در مجموع دو وزن ۱۴ و در وزن خودش ۶ است که اگر در وزن خودش به رنکینگ ۳ برسد مستقیم به المپیک صعود می کند.

وی افزود: این مسیر، مسیر ساده تری است و امیدواریم از همین مسیر المپیکی شود. مسابقات پیش روی سارا بهمنیار ضریب بالایی دارد و اگر در مسابقات آسیایی رتبه خوبی به دست بیاورد به رنکینگ او بسیار کمک خواهد کرد.

قاسمی تصریح کرد: مسیر دوم مسابقات فرانسه است که به صورت ادغام شده در دو وزن برگزار می شود و البته امیدواریم کار به آن مسابقات نکشد.

سارا بهمنیار نیز در ادامه این نشست لحظاتی کوتاهی سخن گفت و اظهار داشت: تمام تلاشم را خواهم کرد تا در درجه اول برای شهرم، بعد برای استانم و سپس برای کشورم مدال خوش رنگی کسب کنم و افتخار آفرینی کنم.