در جمع خبرنگاران عنوان شد

هفته رشت جهانی برگزار می شود / برگزاری بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت

  پرینت
هفته رشت جهانی برگزار می شود / برگزاری بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت
شناسه خبر : 157980 | تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ |
شهردار رشت از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته و روز رشت خبر داد و گفت: در اجرای برنامه‌های روز رشت از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده شده است

به گزارش ندای گیلان ازرشت، رحیم شوقی شهردار رشت پیش از ظهر سه شنبه ۵ دیماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری رویداد هفته رشت با اشاره به اینکه قصد داریم با تلاش و همدلی همه هفته رشت به یاد ماندنی رقم بزنیم اظهار کرد: همه ما نسبت به شهر رشت که در آن متولد شده و پا به عرصه گذاشته‌ایم مدیون هستیم و سالیان طولانی است که در آغوش رشت با آرامش زندگی می‌کنیم.

شوقی به برنامه‌های هفته رشت سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متعددی برای این هفته برنامه‌ریزی شده است و در این ایام هفته مادر و روز بصیرت و مقاومت و همچنین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی را نیز پیش رو داریم و در تلاشیم تا در هفته رشت پاسداشت این ایام نیز مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در برنامه های هفته رشت تصریح کرد: بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت، اجتماع بزرگ دختران و پسران حاج قاسم سلیمانی و در مجموع برنامه های متعددی برنامه ریزی شده است و انتظار داریم که اصحاب رسانه در این مسیر همراه و همگام با مجموعه مدیریت شهری گام بردارند تا بتوانیم هفته رشت در خور نام و پیشینه این شهر پُر افتخار برگزار شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در انعکاس این رویداد بزرگ بسیار حائز اهمیت است افزود: نخستین مراحل خدمات هوشمند سازی و رونمایی از سامانه (رشت من ) و همچنین آغاز پروژه ممیزی املاک که همواره مورد تاکید ریاست و اعضای شورا است را نیز در این هفته اجرایی می کنیم.

شوقی به تشریح بخشی از برنامه‌های روز رشت پرداخت و گفت: برگزاری ویژه برنامه جشن بزرگ ولادت حضرت زهرا (س) و روز رشت همراه با اجتماع دختران و پسران سلیمانی در پیاده راه فرهنگی رشت، رشت گردی، اجرای تئاتر خیابانی تندیس، شب شعر، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای عصر قلم، رویداد جنگلی بارانی، پویش عمو قاسم، نمایشگاه رشت در گذر زمان، ویژه برنامه فرزندان میرزا و یاران روح الله، ساخت موسیقی فاخر با صدای استاد ناصر مسعودی، جنگ شادی به مدت سه شب در رشت، جنگ عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی شب قرآنی رشت بخشی از برنامه‌های ویژه روز رشت است.

برگزاری روز جهانی رشت؛ حضور ۳۷ خبرنگار از ۶ کشور جهان

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تأکید بر اینکه هفته رشت در سال جاری باید در خور شأن و نام این شهر بزرگ برگزار شود، اظهار کرد: بخش عظیمی از تحقق این مهم پوشش این رویداد است که بر عهده رسانه‌ها است و باید با تمام علاقه‌ای که به این شهر دارند برنامه‌های هفته رشت را با هدف توسعه و تعالی شهر پوشش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به سفر اخیر به کشور روسیه اشاره کرد و گفت: شهر مسکو در روسیه بسیار زیبا و زنده است که بخش عظیمی از آن زیبایی را مدیون نورپردازی ویژه آن شهر است و اگر این نورپردازی‌ها در رشت انجام شود یقیناً زیبایی صد چندانی دارد.

کارگرنیا با تأکید بر جهانی شدن روز رشت، بیان کرد: گام های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت برداشته شده و تمام عزم خود را برای بین‌المللی کردن رویداد هفته رشت به کار گرفته‌ایم.

وی به نقش سازنده و کلیدی رسانه‌ها در برندینگ هفته رشت اشاره کرد و افزود: در موضوع رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اخیراً گام‌های خوبی برداشته شده و با اقدامات انجام شده شاهد به بار نشستن بخشی از اهداف رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رشت از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، تصریح کرد: رشت در حوزه موسیقی محلی از پتانسیل و پیشینه بسیار خوبی برخوردار است و انتظار داریم اهالی این هنر حتماً در این باره گام بردارند و همچنین در تلاشیم تا با ثبت برند رشت شهر جهانی صنایع دستی نیز برند دیگری با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت شهروندان و جذب گردشگر برای شهر رقم بزنیم.

کارگرنیا به تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ است که می توانیم با توجه تعاملات بیشتر ما بین دستگاه‌ها آن را به یک جاذبه بزرگ گردشگری تبدیل کنیم و با تمامی مباحثی که اخیراً در این باره مطرح شده مجموعه مدیریت شهری برای حفط منافع شهروندان تلاشش را مضاعف می‌کند.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌های انجام‌ شده در راستای برگزاری هر چه بهتر رویداد هفته رشت بیان کرد: مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در این باره همراهی بسیار خوبی با مجموعه مدیریت شهری رشت داشته‌اند و از همراهی‌های انجام شده توسط آنان و رسانه های جمعی کمال تشکر دارم.

برگزاری بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت

در ادامه این نشست، علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با بیان اینکه رشت گنجینه ای از فرهنگ، آداب، رسوم و مهربانی ها در جغرافیای خاصی از ایران است، اظهار کرد: رشت از دیرباز به عنوان شهر اولین‌ها شناخته شد و جایگاه شهر رشت به عنوان نخستین شهر خلاق خوراک ایران در یونسکو بسیار حائز اهمیت است و همزمان با سالروز انتخاب هفته رشت برنامه های متعددی به همت مدیریت شهری برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی به برگزاری بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همراهی تمامی سازمان‌ها و رسانه ها این رویداد به بهترین نحو برگزار شود و قصد داریم با بهره مندی از ظرفیت حضور خبرنگاران خارجی شرایط بهتری برای تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما بین رشت و دیگر شهرهای جهان فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با قدردانی از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران برنامه‌های هفته رشت بیان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم بار دیگر رشت را به جایگاه اولین‌ها در بین شهرهای کشور برداریم و در این راستا نیازمند همراهی تمامی دستگاه به ویژه رسانه ها هستیم.

تمدید برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو به مدت چهار سال

محمدرضا فروتن مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت اظهار کرد: یکی از شاخه‌های گردشگری، گردشگری خوراک است که موجبات ورود بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و متعاقب آن ارز آوری را برای شهر به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بکی از شاخص ها در صنعت توریسم، گردشگری خوراک استِ، یادآور شد: برنامه ای با حضور ۵۰ رستوران از ۱۷ شهرستان استان، دانشجویان و کودکان، مقامات کشوری و استانی در تالار مرکزی رشت برگزار می شود.

فروتن با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو برای مدت زمان چهار سال دیگر تمدید شد افزود: این اقدام حدود یک ماه پیش انجام شد و قصد داشتیم در هفته رشت این مهم را اطلاع‌رسانی کردیم.

وی به حضور وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی در برنامه‌های هفته رشت اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با وزارت ارشاد میزبان ۳۷ خبرنگار خارجی به مناسبت پوشش اخبار هفته رشت هستیم تا بتوانیم برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو را در سطح بین‌المللی معرفی کنیم و همچنین سفرای چندین کشور نیز در این رویداد بزرگ حضور دارند و تمام تلاش ما این است که برنامه‌های هفته رشت سال جاری در خور نام رشت برگزار شود.

گفتنی است، در پایان این نشست از پوستر روز رشت سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.