مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دادرس در گفت و گویی با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا سه شنبه در منطقه است.

وی با بیان اینکه در این مدت آسمانی غالباً آفتابی و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می‌شود، افزود: در برخی نقاط جلگه‌ای و ساحلی طی ساعت‌های صبح و شب پدیده مه یا مه آلود بودن هوا دور از انتظار نیست.

دادرس ادامه داد: به تدریج از بعد از ظهر و شب سه شنبه با نفوذ سامانه کم و بیش ناپایدار در منطقه روند کاهش دما، افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، وزش باد و در برخی مناطق بارندگی، رعد و برق مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی جوی، دریایی و کشاورزی برای استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب موقتی دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی با احتیاط باشد و از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست لذا مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.