معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها در شبانه روز گذشته ۲۳۷ کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند، افزود: حال ۹۸ نفر از این بیماران وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۷ نفر آنها در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده  با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته شاهد همکاری خوب اصناف با مسئولان در اعمال محدودیت‌های کرونایی بوده‌ایم، اظهار کرد: تعطیلی مشاغل به دلیل قطع زنجیره ویروس کرونا و تشویق مردم به در خانه ماندن است.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها نوعی هشدار برای آگاه کردن مردم از شرایط سخت است، افزود: در حال حاضر با افزایش روند ابتلاء و انتشار و بستری بیماران کرونا شرایط گیلان سخت و خطرناک است باید آن را کنترل کنیم.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در پی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش سه تا پنج برابری بار بیماری در بخش‌های سرپایی و بستری در گیلان هستیم، گفت: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بستری‌های کرونایی در استان گیلان به ۸۲۵ نفر رسیده است، اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با شبانه روز گذشته ۸۵ نفر اضافه شده که بسیار آمار خطرناکی است و زنگ هشدار و خطر را برای استان به صدا درآورده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه شهروندان با توجه به شرایط سخت امروز در استان باید با جدیت و دقت بیشتری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، بیان کرد: جز در موارد ضروری نباید از منازل خود خارج شوند حضور در هر گونه دورهمی و مراسم و اجتماعات خطرناک و احتمال ابتلا و یا انتشار ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تنها در شبانه روز گذشته ۲۳۷ کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند، افزود: حال ۹۸ نفر از این بیماران وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۷ نفر آنها در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

حیدرزاده با اشاره به قرمز بودن ۱۳ شهرستان گیلان و افزایش روند ابتلاء و تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا، اظهار کرد: همه این موارد زنگ‌های خطر و هشدار را به صدا درآورده لذا از شهروندان می‌خواهیم که با دقت و جدیت بیشتری دستور العمل ها را رعایت کنند و هیچ جایی امن تر از منازل برای آنها نیست.