ندای گیلان:رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: تولید تامین اجتماعی، ایجاد امنیت اجتماعی است و این تولید در بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی انجام می شود. محمدتقی نوربخش در دومین روز از ششمین همایش ملی کار که در سالن فرهنگی تلاش در حال برگزاری است ، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در تمام دنیا […]

ندای گیلان:رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: تولید تامین اجتماعی، ایجاد امنیت اجتماعی است و این تولید در بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

محمدتقی نوربخش در دومین روز از ششمین همایش ملی کار که در سالن فرهنگی تلاش در حال برگزاری است ، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در تمام دنیا به عنوان موتور تولید شناخته می شود، افزود: سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعلی و در سه عرصه درمانی، بیمه ای و اقتصادی از نظام سلامت و اقتصاد کشور و همچنین فرایندهای روابط کار هم تاثیر پذیر می پذیرد و هم تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار در حال حاضر ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که ۹ میلیون نفر آن را نیروی کار کشور تشکیل می دهند و به عبارتی ۷۵ درصد از نیروی کار کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر اینکه در خرید راهبردی خدمات درمانی اصلی ترین خریدار نظام سلامت محسوب می شود، در تولید درمان نیز وارد عمل شده و هم اکنون ۱۵ درصد از تولید درمان کشور را تامین می کند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی از تدوین برنامه راهبردی استراتژیک در این سازمان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه در سال های پیش ابتر مانده بود اما در یک سال و نیم گذشته با جدیت اقدام به تدوین و پیگیری آن شد که در حال حاضر مراحل اولیه این نظام راهبردی تدوین شده است.

به گفته وی، در کنار این برنامه که امیدوارم در آینده اجرایی شود، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد تامین اجتماعی به شدت مورد توجه ما قرار دارد که به عنوان یکی از اسناد بالادستی اجرایی خواهد شد.

نوربخش تصریح کرد: برای تدوین این برنامه راهبردی هشت گام با عناوین تحلیل اسناد بالادستی، تحلیل عملکرد گذشته، تحلیل آینده پیش رو، مطالعات تطبیقی ،شناسایی موضوعات راهبردی و چالش های اساسی مرتبط با آن، تدوین راهبردهای اصلی، تبدیل راهبرد اصلی به مواردی در برنامه ششم توسعه و تدوین سیاست ها و گام های اجرایی برداشته شده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان هم اکنون در گام ششم برنامه یعنی تدوین راهبردهای اصلی قرار دارد و گام های پیشین را به دقت پشت سر گذاشته است و در این مرحله از کار توجه به پایداری و تعادل سازمان به معنی تعادل در منابع و مصارف، تعهدات قانونی دولت، نقش آفرینی در توسعه اقتصادی کشور و گسترش فرهنگ بیمه برای ما بسیار حائز اهمیت است.

ایرنا