دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دستگاه‌ها اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که شهید فخری زاده هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد،گفت:متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس /،علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در حاشیه مراسم تدفین پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته‌ای هسته‌ای و دفاعی کشور در گفت‌وگویی عنوان کرد: خدمات شهید هسته‌ای سردار محسن فخری زاده قابل بیان نیست.

وی افزود: ۲۰ سال است که دشمن به دنبال به شهادت رساندن ایشان است، اما تا به حال دشمن ناکام بود.

شمخانی خاطرنشان کرد: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه ایشان، محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند. وگرنه عملیات‌‌های ناکام فراوانی داشتند که محقق نشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد. تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و متاسفانه موفق شد که بعد از ۲۰ سال به هدف خودش برسد.

شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید.