مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: گیلانی‌های نوعدوست برای نجات بیماران از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۸ هزار واحد خون اهدا کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بابک پاکدل با بیان اینکه هر واحد خون جان ۳ بیماررا نجات می‌دهد گفت: گیلانی‌ها برای نجات بیماران از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار و ۵۱۲ واحد خون اهدا کردند، که ۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر مرد و ۲ هزارو ۶۸۹ نفر زن بودند.
مدیر کل انتقال خون گیلان اضافه کرد: پارسال گیلانیان ۸۷ هزار واحد خون اهدا کردند که ۵۹ درصد این اهداکنند گان خون مستمر بودند.
بابک پاکدل تصریح کرد:خون‌های اهدا شده نیاز خونی ۳۱ مرکز درمانی گیلان را تامین می‌کند.
وی با اشاره به فصل سرما و کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون گفت:برخی بیماران برای بهره‌مندی از یک زندگی طبیعی باید به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت کنند همانند بیماران هموفیلی و تالاسمی که مصرف‌کنندگان همیشگی خون هستند و که اهدای خون مستمر و همیشگی نقش مهمی در حیات این بیماران دارد.
بابک پاکدل با اشاره به بروز حوادث و سوانح همچون تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی در گیلان افزود: زنان باردار هنگام زایمان، نوزادان به ویژه نوزادان نارسی که دچار زردی می‌شوند و بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی در استان هستند.
وی با اشاره به نیاز مداوم استان گیلان به خون و فرآورده‌های خونی، از مردم نوعدوست استان خواست در روز‌های سرد زمستان نیز برای نجات بیماران، یاریگر انتقال خون گیلان باشند.